To zdecydowanie największa inwestycja PKP PLK w stolicy od wielu lat. Kolejarze od nowa budują Warszawę Zachodnią. Wszystko przy utrzymanym ruchu kolejowym. Obok kilkuset przejeżdżających przez stację pociągów wykonawca montuje tory, rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem, kanalizację, układa też setki metrów kabli. Nad nowymi peronami powstaje monstrualne zadaszenie, a pod - przejście podziemne i tunel pod nową linię tramwajową. Podróżni skorzystają z pierwszego nowego peronu nr 6 Warszawy Zachodniej jeszcze w grudniu. Z kolejnych dwóch - nr 7 i 8 - pasażerowie odjadą na początku przyszłego roku.
Polecany artykuł:
- Przebudowa Warszawy Zachodniej zwiększy rolę kolei, jako najbardziej ekologicznego środka transportu. Poprawi się komunikacja w stolicy, aglomeracji oraz na trasach dalekobieżnych i międzynarodowych - powiedział na konferencji prasowej Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Co ciekawe, do zasilania stacji użytkowana będzie energia słoneczna. Na dachu powstanie fotowoltaiczna farma o pow. 12 tys. m.kw. Wewnętrze przestrzenie uzupełni również naturalne światło dzięki świetlikom. W obszarze stacji zaplanowano zielone przestrzenie z krzewami.
- Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia rozpoczęła prace na warszawskiej średnicy. Prace zakończą się tu w 2023 roku. Wtedy rozpoczną się dalsze modernizacje na linii średnicowej oraz na Warszawie Wschodniej - powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK.
Przy budowie stacji pracuje ponad pół tysiąca robotników i 150 jednostek sprzętu, a prace prowadzone są przez całą dobę. Koszt przebudowy Warszawy Zachodniej to blisko 2 mld zł.
TAK BĘDZIE WYGLĄDAŁA WARSZAWA ZACHODNIA PO PRZEBUDOWIE: