Polecany artykuł:
Celem kolejnego dużego remontu jest usprawnienie funkcjonowania dworca i utworzenie węzła przesiadkowego, który nie będzie uciążliwy dla podróżujących, ale dopasowany też do komunikacji miejskiej.
Pod koniec zeszłego roku Warszawa Zachodnia zyskała nową halę. Porównując stan sprzed modernizacji, zmiany są naprawdę widoczne. Jest zdecydowanie czyściej i schludniej. Skoro nowy dworzec już istnieje, pora teraz na nowe perony, tory czy rozjazdy.
Kiedy? Wszystko ma się zmienić w ciągu pięciu najbliższych lat. Jak poinformowała nas Joanna Kubiak z PKP PLK, remont ten jest niezbędny, aby usprawnić przepustowość stacji oraz zrobić z Warszawy Zachodniej – miejsce idealne dla podróżujących. Perony mają być nowoczesne i przyjazne dla każdego, a nowe tory mają sprawić, że pociągi będą jeździć szybciej oraz częściej.
Projekt zrealizowany zostanie najprawdopodobniej w latach 2019-2021. Całość ma kosztować ponad miliard złotych.
Sprawą zajmował się nasz reporter Artur Jarząbek.