Warszawa Zachodnia potrzebuje remontu z prawdziwego zdarzenia już od wielu lat. Mimo że stację nieco odświeżono przed Euro 2012, to lifting ten niewiele pomógł. Dworzec nadal straszy. Wszystko zmieni się już niedługo. Zachodni ma stać się miejscem przyjaznym pasażerom.
PKP nie ukrywa, że inwestycja jest bardzo duża i niezwykle skomplikowana. Jak zapowiada spółka, dworzec ma być zburzony i wybudowany od nowa. Perony zyskają przeszklony dach, podziemne przejścia będą dużo szersze, pojawią się także nowe kasy i pętla autobusowa od strony ul. Tunelowej.
Nowością będzie tunel tramwajowy prowadzący do Wilanowa. Na Dworcu Zachodnim zostaną uruchomione również przystanki tramwajowe.
- Liczymy, że będzie ładniejszy niż Łódź Fabryczna. Chcielibyśmy, żeby nowa stacja stała się kolejową wizytówką Warszawy - mówi Michał Jasiak z Polskich Linii Kolejowych.
Kompleksowy remont Warszawy Zachodniej zaplanowano na lata 2019-2021. W czasie przebudowy dworzec ma być częściowo zamknięty. Kolejarze szacują, że koszt prac wyniesie blisko 400 milionów złotych.
Autorami koncepcji są Konsorcjum ”IDOM” w składzie IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo oraz IDOM Ingenieria y Consultoria, a także architekt Tomasz Głębowski i architekt Maja Kwiatek-Głębowska z pracowni architektonicznej „GLEBOWSKI STUDIO”“.
O nowej Warszawie Zachodniej możecie posłuchać także w materiale Pawła Mytlewskiego, reportera Radia ESKA: