Przebudowa Warszawy Zachodniej jest pierwszym etapem rozbudowy kolei średnicowej. Wartość umowy opiewa na 2,33 mld zł, a termin ukończenia prac planowany jest na 2023 rok. Czego za takie pieniądze mogą spodziewać się podróżni? Przede wszystkim poprawy komfortu i zwiększenia bezpieczeństwa. Odremontowane perony będą kompleksowo wyposażone i w pełni dostępne dla niepełnosprawnych pasażerów, którzy mają problemy z poruszaniem się. Co więcej, hala peronowa będzie w pełni zadaszona, a szerokie przejście podziemne będzie połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych!
NIE PRZEGAP: Pociągi nie pojadą przez Warszawę Zachodnią i Centralną. Horror dla pasażerów właśnie się zaczyna [SZCZEGÓŁY]
Na tym jednak nie koniec zmian. Dodatkowo zostanie wybudowany również dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej. Z kolei czytelne oznakowanie i system informacji pasażerskiej ułatwi podróżnym korzystanie z kolei.
Jak podaje PKP Intercity, zakres prac na Dworcu Zachodnim będzie dość duży. Przebudowanych zostanie ok. 30 km torów i powstanie 130 nowych rozjazdów. Pojawi się również dziewięć nowych peronów z windami i schodami ruchomymi, które połączone będą przejściem podziemnym. Co więcej, bezkolizyjne połączenie linii nr 8 i linii nr 20 umożliwi pasażerom przesiadki do I i II linii metra. Podróżowanie pociągami stanie się więc jeszcze przyjemniejsze!
ZOBACZ TEŻ: Warszawa Główna jak przystanek na wsi. Dworzec bez dworca i schody donikąd [ZDJĘCIA]
Na efekt prac przyjdzie pasażerom jeszcze poczekać. Jednak ich planowany efekt już teraz można podziwiać na wizualizacjach, które pokazało PKP. Ilustracje robić wrażenie! Zobaczyć je można w poniższej galerii.