Polecany artykuł:
Planowana inwestycja zakłada min. przedłużenie linii WKD do stacji Warszawa Śródmieście i budowę nowego przystanku kolejowego przy rondzie de Gaulle'a.
Czytaj także: Lewitujące pociągi w Polsce?! To może zrewolucjonizować kolej! [AUDIO]
- To będzie podziemny przystanek pod Rondem de Gaulle'a. W jaki sposób będą wyjścia to po analizach przebiegu różnych sieci przekażemy, ale to ma być jak najbardziej wygodne dla pasażerów - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Prezes PKP PLK zwraca też uwagę na połączenie Dworca Śródmieście z metrem centrum.
Czytaj także: Sygnalizacja wykrywa pieszych! Nie musisz naciskać przycisku. Jak to działa?
Takie dojście projektujemy, dochodzimy do przejścia w metrze i kwestia tylko otwarcia ściany spowoduje, że będziemy mieli bezpośrednie dojście ze stacji Warszawa Śródmieście do Metro Centrum - dodaje Merchel.
Zanim jednak poprawi się komfort pasażerów, pogorszy się sytuacja kierowców. Według wstępnych założeń, w 2023 roku modernizacja obejmie linię
po Alejami Jerozolimskimi. Ze wstępnych analiz wynika, że zamknięta zostanie co najmniej połowa ulicy, a ruch na tym odcinku zostanie znacznie ograniczony.
Czytaj także: Bramki-widmo znikają z autostrady A2. Nie będzie już korków [AUDIO]
- W pierwszej kolejności należy zakończyć projekt modernizacji średnicy. Druga kwestia, to rozpoczęcie pracy związanych z przebudową stacji Warszawa Zachodnia. Trzeci element to jest Warszawa Wschodnia no i później wypełnienie w środku - tłumaczy Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury i rozwoju.