Ile zarabiają warszawscy urzędnicy? Co wlicza się w tę kwotę? Ile pieniędzy co roku przeznaczanych jest na "trzynastki" i "wakacje pod gruszą"? Stołeczny Ratusz upublicznił średnie zarobki swoich pracowników - od dyrektorów biur, po sprzątaczki. Interpelację o udzielenie informacji na temat wypłat urzędników 10 lipca wystosował do Ratusza jeden z opozycyjnych radnych, Jarosław Krajewski (PiS).
Efektem podsumowań Ratusza są uśrednione kwoty, jakie zarabiają osoby pracujące na poszczególnych stanowiskach. W upublicznionej tabeli z wyliczeniami znajdziemy też informacje odnośnie liczby etatów przydzielanych na konkretne stanowiska w danym roku (z dokładnością do trzech miejsc po przecinku). Podane w oświadczeniu kwoty są sumą wynagrodzeń wszystkich osób zatrudnionych kolejno jako dyrektorów, zastępców, głównych księgowych, kierowników zespołów itd.
I tak przykładowo osobom pracującym na stanowisku dyrektora biura, UM wypłacił w 2014 r. 4 926 304,29 zł, a etatów na tę posadę przyznano 31,083. Daje to kwotę ponad 13 000 miesięcznego wynagrodzenia "na głowę". Rzecznicy prasowi (3,833) zarobili natomiast 330 722,86 zł, czyli ponad 7 000 zł na osobę miesięcznie. Wypłata sekretarki w zeszłym roku wyniosła lekko ponad 2 000 zł, a kierowcy z urzędu blisko 4 500 zł.
W oświadczeniu wydanym przez stołeczny Ratusz czytamy, że podane sumy uwzględniają: płacę zasadniczą, dodatek stażowy, dodatek motywacyjny, premie, wynagrodzenia urlopowe, prowizje, wynagrodzenia chorobowe oraz zasiłki z ubezpieczeń społecznych. Warto dodać, że zarobki urzędników w całym kraju od kilku lat stopniowo rosną. Przykładowo w 2012 r. (mimo teoretycznego zamrożenia pensji) państwo wydało w sumie 14 mln zł więcej (niż rok wcześniej) na urzędnicze bonusy. Dokładne wyliczenia UM znajdziecie TUTAJ.
Poniżej przedstawiamy Wam (w zaokrągleniu) płace na 10 wybranych stanowiskach w stołecznym Ratuszu: