Dzwonią osoby, którym zatrzasnęły się drzwi z prośbą o pomoc, pytają kiedy są niedziele handlowe lub o godziny otwarcia sklepów. Czasem chcą zamówić taksówkę lub pytają o numer do zegarynki, by zamówić budzenie. Zgłaszają egzotyczne ptaszki fruwające na wolności lub skarżą się na głośne bicie dzwonów - wymienia rzecznik stołecznego ratusza Karolina Gałecka.
Pierwszy pacjent już na Stadionie Narodowym. Ruszył wielki szpital tymczasowy [GALERIA]
Inspiracją do uruchomienia w stolicy takiego systemu było analogiczne rozwiązanie w Nowym Jorku - NYC 311. Uruchamiając Warszawa 19115, głównym celem projektu było podwyższenie standardów i usprawnienie usług realizowanych przez stołeczny ratusz i jednostki mu podlegające. System ruszył 4 listopada 2013 roku i szybko okazało się, że mieszkańcy zaczęli go traktować jak telefon „od wszystkiego”. - Ponad 30 procent zgłoszeń związana jest z szeroko rozumianymi problemami drogowymi. Dzięki zgłoszeniom mieszkańców służby miejskie mogą szybko reagować na m.in. zniszczenia nawierzchni dróg, popsute oświetlenie uliczne, niedziałającą sygnalizację świetlną lub źle zaparkowane pojazdy - dodała Karolina Gałecka.
Nowe pociągi metra dla Warszawy. Mamy pierwsze zdjęcia "Varsovii" [GALERIA]
Warszawiacy zwracają często uwagę na sprawy związane z utrzymaniem czystości w mieście - przepełnione śmietniki, nielegalne wysypiska, na brak lub zniszczenie koszy na śmieci. Dzięki czujności mieszkańców odpowiednie służby, mogą szybciej usuwać nielegalne wysypiska, ale także kontrolować jakość pracy firm odbierających nieczystości - przekazała Karolina Gałecka.
Warszawa: Prawie tysiąc nauczycieli z koronawirusem, ponad dwa tysiące na L4!
Działanie systemu oparte jest na nowoczesnych systemach informatycznych Customer Relationship Management (CRM) i Interaktion Voice Responce (IVR) i zintegrowane jest z systemami funkcjonującymi w jednostkach miasta. Usługa dostępna jest 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Pracujący na trzy zmiany zespół 50 konsultantów odpowiada na pytania mieszkańców, a także przyjmuje i dystrybuuje zgłoszenia wymagające realizacji do odpowiednich komórek, w których system obsługuje ogółem ok. 500 pracowników biur i jednostek miasta.
Strajk kobiet znów zablokuje ulice. Gdzie tym razem? Zaskakujące miejsce!
Z Miejskim Centrum Kontaktu Warszawa 19115 zintegrowanych jest ponad 80 jednostek warszawskiego samorządu – biur, urzędów dzielnic, zarządów i spółek miejskich. Niezależnie z jaką interwencją mieszkaniec zwróci się do Warszawa 19115, zostanie ona przekazana do odpowiednich służb miejskich, jak np. Warszawski Transport Publiczny, Zarząd Dróg Miejskich, Urzędy Dzielnic czy Straż Miejska.
Miejskie Centrum Kontaktu 19115 to nie tylko infolinia. Przez całą dobę dostępne dla mieszkańców są też: aplikacja mobilna, strona internetowa i mail, które działają na podobnej zasadzie zgłoszeń. Po wysłaniu sprawy otrzymujemy specjalny numer, dzięki któremu możemy śledzić na jakim etapie realizacji jest nasze zgłoszenie.
Na półkach znicze, z głośników Last Christmas. W sklepach już BOŻE NARODZENIE [ZDJĘCIA]
Od początku działania systemu, tj. od 4 listopada 2013 r. do 31 października 2020 r. mieszkańcy kontaktowali się z Warszawa 19115 ponad 3 miliony razy. Aktualnie codziennie przyjmowanych jest ponad 2 tys. zgłoszeń, a mieszkańcy kontaktują się średnio co 1,5 minuty.