Bus pas na Bitwy Warszawskiej biegłby w obu kierunkach od ronda Zesłańców Syberyjskich do Grójeckiej, na Puławskiej w obu kierunkach od Doliny Służewieckiej tylko do al. Wilanowskiej, a na Radzymińskiej na fragmencie od Trockiej do Łodygowej jedynie w kierunku wylotowym z miasta.
- Zaczęliśmy przygotowywać projekt oraz organizację ruchu. Nie ma jeszcze dokładnej daty wytyczenia pasów dla autobusów. Ale na pewno pojawią się w przyszłym roku między wiosną a jesienią – zapewnia Robert Soszyński, wiceprezydent Warszawy odpowiedzialny za komunikację.
Przesądzony jest też los bus pasa na ul. Kasprzaka. - Po zakończeniu budowy metra zostanie on już na stałe – deklaruje Michał Domeradzki, dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu.
ZTM analizuje też uprzywilejowanie autobusów miejskich na Prymasa Tysiąclecia od Górczewskiej do ronda Zesłańców Syberyjskich.
- Zaczynamy analizę. Potrwa ona około trzech miesięcy. Będziemy sprawdzać m.in. jaki może być efekt wprowadzenia takiego rozwiązania, o ile skróci się czas przejazdu i jaki będzie wpływ na ruch – informuje rzecznik ZTM Tomasz Kunert.