– „Koperta życia" ma spełniać pomocniczą rolę informacyjną w razie wypadku lub nagłej choroby. Prawidłowo wypełniona karta może pomóc uratować życie – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz. – Cieszę się, że udało się wokół akcji zgromadzić wielu partnerów – dodaje. Pilotażowa akcja trwa na Ochocie. „Koperta życia" ma spełniać pomocniczą rolę informacyjną w razie wypadku lub nagłej choroby, gdy nie ma czasu albo możliwości przeprowadzenia wywiadu środowiskowego. Informacje o pacjencie zebrane w jednym miejscu będą dla personelu medycznego przydatne podczas wykonywania pracy.
„Koperta życia" składa się z karty informacyjnej, plastikowej koperty z naklejką „Koperta życia", naklejki „Tu jest koperta życia".
Karta informacyjna zawiera następujące dane: imię, nazwisko, PESEL właściciela „Koperty życia", dane osób, które należy powiadomić w razie interwencji, nazwy chorób, nazwy Przyjmowanych leków oraz dawkowanie, informacje o uczuleniach.
Dane na karcie informacyjnej wypełnia właściciel „Koperty życia" i przynosi do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. W razie potrzeby kartę informacyjną pomaga wypełnić pielęgniarka środowiskowa lub pracownik socjalny. Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej lub pielęgniarka środowiskowa potwierdza dane medyczne zawarte w karcie informacyjnej datą, podpisem i pieczątką. Tak przygotowana informacja jest ważna rok. Po tym czasie lub w miarę potrzeby powinna być aktualizowana. „Kopertę życia" można otrzymać m.in. w Ośrodku Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota, ul. Przemyska 11, Polskim Komitecie Pomocy Społecznej, ul. Grójecka 120 i w Wydziale Obsługi Mieszkańców Dzielnicy Ochota, ul. Grójecka 17A.