II linia metra zostanie rozbudowana o kolejne trzy stacje na Woli. Metro stanie się najszybszym i najwygodniejszym połączeniem tej dzielnicy z centrum miasta, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska – z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy. Będzie znakomitym środkiem transportu nie tylko na co dzień do pracy czy szkoły, ale także do innych chętnie odwiedzanych miejsc jak Centrum Nauki Kopernik, Trakt Królewski, Muzeum Pragi, Teatr Powszechny, Ogród Zoologiczny i Wisła – na lewym brzegu rzeki jedno z wyjść ze stacji CNK prowadzi wprost na bulwary wiślane, które zamieniają się w miejsce wypoczynku i rekreacji.
Wolskie stacje
W głąb Woli metro pojedzie ze stacji Rondo Daszyńskiego. Będzie to ok. 3,4 km trasy. Planowane stacje to:
- Płocka (C08) – umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską,
- Młynów (C07) – planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny,
- Księcia Janusza (C06) – pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.
Dojazd ze stacji Księcia Janusza do ul. Świętokrzyskiej będzie trwał ok. 12 minut. Wykonawca jest w trakcie przygotowywania
projektów czasowych organizacji ruchu. Harmonogram zakłada, że prace w terenie rozpoczną się od dwóch stacji na ul. Górczewskiej (stacje Młynów i Księcia Janusza), natomiast budowa stacji na ul. Płockiej (stacja Płocka) zacznie się w pierwszym kwartale 2017 r.
Budowany odcinek II linii metra na Woli to:
- Długość: 3,4 km,
- trzy stacje: Płocka, Młynów, Księcia Janusza,
- koszt budowy: 1,148 mld zł,
- wykonawca: Gülermak Ağir Sanayiİnşaat ve Taahhüt A.Ş.
- zakończenie budowy: rok 2019,
- czas przejazdu do stacji Świętokrzyska: 10–12 min,
- przewidywana częstotliwość kursowania: co 1,5–2 min
Budowa na Targówku
Trwa już budowa przedłużenia II linii z Dworca Wileńskiego w kierunku północno-wschodnim. Powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to:
- Szwedzka – (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Szwedzkiej,
- Targówek (C17) – w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego,
- Trocka (C18) – w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.
Umowę z wykonawcą podpisano 11 marca, prace w terenie rozpoczęły się w końcu kwietnia. Wykonawcą jest wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi 1,066 mld zł. Budowa potrwa 38 miesięcy.
Metro w Warszawie
Metro jest w Warszawie najszybszym i najsprawniejszym środkiem komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r., dziennie jeździ ok. 550 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą ok. 140 tys. Pasażerów dziennie.
II linia metra będzie jeszcze dłuższa
Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy
Bardzo się cieszę, że druga linia metra dojedzie do kolejnych rejonów lewobrzeżnej Warszawy. Mieszkańcy zyskają szybkie i wygodne połączenie z centrum miasta, a tam za pośrednictwem pierwszej linii będą mogli sprawnie przemieścić się dalej. Druga linia będzie jeszcze dłuższa – kolejne odcinki podziemnej kolejki to trzy ostatnie stacje na północy II linii i dwie na odcinku zachodnim, których budowa ma się zakończyć do 2023 r. Na II linię metra uzyskaliśmy dofinansowanie z Unii Europejskiej – Warszawa otrzyma niemal 5 mld zł.