W 2016 r. na Woli, Pradze-Północ i Targówku rozpocznie się budowa sześciu stacji metra. W kierunku zachodnim (z ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: „Wolska", „Moczydło" oraz „Księcia Janusza". W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka", „Targówek" oraz „Trocka".
Metro Warszawskie ogłosiło konkurs architektoniczno- -budowlany dla kolejnych stacji – trzech na Targówku („Zacisze", „Kondratowicza", „Bródno") i dwóch na Bemowie („Wola Park", „Powstańców Śląskich"). W przyszłym roku ze zwycięzcami podpisane zostaną umowy na wykonanie projektów budowlanych, w budżecie miasta ta inwestycja jest wpisana do 2022 r. Ale to nie wszystko – władze miasta planują, że do 2030 r. powstanie linia na Gocław ze Stadionu Narodowego ze stacjami: „Dworzec Wschodni", „Mińska", „Rondo Wiatraczna", „Ostrobramska", „Fieldorfa", „Gocław", a na Bemowie stacja postojowa Mory i trzy stacje – „Lazurowa", „Chrzanów" i „Połczyńska".