Dojazd z Targówka ze stacji Trocka na ul. Świętokrzyską będzie trwał około 14 minut. Metro stanie się znakomitym środkiem transportu nie tylko na co dzień, do pracy czy szkoły, ale także do chętnie odwiedzanych miejsc, jak Centrum Nauki Kopernik, Trakt Królewski, Muzeum Pragi, Teatr Powszechny czy Ogród Zoologiczny i Wisła. Na lewym brzegu rzeki jedno z wyjść ze stacji CNK prowadzi wprost na bulwary wiślane, które stają się miejscem wypoczynku i rekreacji nad wodą.
Zamknięte ważne skrzyżowanie
Zanim podziemna kolej dojedzie na Targówek, mieszkańcy muszą się przygotować na utrudnienia w ruchu drogowym. Zamknięte dla ruchu będzie skrzyżowanie ul. Trockiej i Pratulińskiej – stacja metra Trocka powstanie wzdłuż ul. Pratulińskiej pod skrzyżowaniem i dzisiejszym bazarem. Tutaj teren budowy będzie największy, bo oprócz stacji pod ziemią wybudowana zostanie komora torów odstawczych. Także stąd wyruszą tarcze drążące tunele w kierunku Dworca Wileńskiego. I wreszcie – to stąd wywożony będzie urobek z drążonych tuneli, dostarczane betonowe elementy, materiały budowlane, maszyny i urządzenia.
Zmiany w ruchu
Przejezdna pozostanie ul. Handlowa. Zamknięte dla ruchu będzie skrzyżowanie ul. M. Ossowskiego i Pratulińskiej – stacja Targówek wybudowana zostanie pod skrzyżowaniem i pobliskimi terenami zieleni, wraz z nią powstanie komora rozjazdów. Stacja Szwedzka zlokalizowana będzie pod ul. Strzelecką, pomiędzy ul. Szwedzką a zajezdnią autobusową. Ulica Szwedzka pozostanie przejezdna. Jedynie przez około dwa miesiące po rozpoczęciu budowy na kilkusetmetrowym odcinku obowiązywać będzie na niej ruch jednokierunkowy – w stronę ul. 11 Listopada. Szyby do wyjęcia spod ziemi tarcz drążących wybudowane zostaną w 2018 r. przy ul. Targowej. W 2019 r. pociągi wyjadą na tory