Kładka, "warszawskie Krupówki" - powiedzą złośliwi; inni porównają nowy most do londyńskiego Millennium Bridge. Jedno jest pewne, inwestycje cieszy się ogromnym zainteresowaniem ze strony mieszkańców i turystów, także z zagranicy, którzy fotografują się na tle Wisły, Starego Miasta i wysokich biurowców. Realizuje się jedno z głównych założeń inwestycji - ożywienie Pragi. W weekendy już pełne są ogródki restauracyjne przy ul. Okrzei i dalej - przy Ząbkowskiej, wkrótce jeszcze szybciej mogą sprzedawać się tam nowe mieszkania. Trwają prace projektowe, okolica ma zyskać więcej zieleni, szersze chodniki i tym samym, jak przekonują urzędnicy, most i obie ulice staną się nową osią – praską wersją Traktu Królewskiego. Zmiany obejmą również drugi koniec mostu i ulicę Karową, gdzie powstanie przejście dla pieszych i rowerzystów.
Nowy most w Warszawie. Rower lepiej przeprowadzić
Kładka - w teorii pieszo-rowerowa - od razu zamieniła się (szczególnie w weekendy) w pieszo-pieszą. Rowerzystom ciężko przeciskać się pośród tłumu spacerowiczów, wielu po prostu prowadzi jednoślad.
Równie szybko na moście pojawili się uliczni artyści, a także handlarze - w sprzedaży hot-dogi i lemoniada, płatność BLIKiem (wówczas nie jest wymagana kasa fiskalna).
Na moście zakochani zawieszają pierwsze kłódki, na wzór wrocławskiego mostu Tumskiego, znanego jako "most zakochanych". (Zobaczcie zdjęcia kłódek w galerii poniżej).
Kładka przez Wisłę, najważniejsze informacje:
- Most ma 452 metrów długości,
- łączy Śródmieście z Pragą,
- z jednego brzegu Wisły na drugi można nim przejść w 6 minut, rowerem - w 2 minuty,
- budowa trwała dwa lata,
- most został oddany do użytku 28 marca 2024 r.