Wiadukty nad Paryską do wyburzenia. Wielkie zmiany w ruchu drogowym na Saskiej Kępie
W maju 2022 roku ruszył przetarg na wybranie wykonawcy przebudowy wiaduktów Trasy Łazienkowskiej. Niemal trzy lata później prace prowadzone są na Saskiej Kępie. W lutym kierowcy po raz pierwszy mogli przejechać po nowo wybudowanym wiaduktem północnym. Dzięki temu wykonawca mógł wziąć się za burzenie południowej nitki. Prace postępują i budowlańcy doszli już do odcinka w okolicy ul. Paryskiej.
Jednak żeby pozbyć się wysłużonej konstrukcji, trzeba najpierw zamknąć ruch pod nią. – W nocy z niedzieli na poniedziałek, z 16 na 17 marca, drogowcy zamkną przejazd Paryską pod Trasą Łazienkowską. Od ul. Zwycięzców kierowcy dojadą tylko do skrzyżowania z Meksykańską. Dalej wjadą wyłącznie mieszkańcy budynków położonych tuż przy Trasie. Z kolei po drugiej stronie znaki zakazu ruchu staną już na rondzie Wolframa. Z Wersalskiej i Brukselskiej w Paryską pojadą tylko mieszkańcy. Objazd zostanie wyznaczony ulicami Zwycięzców, Saską i Lotaryńską lub Wałem Miedzeszyńskim. Na Paryskiej, pod wiaduktem, nie przejdą także piesi. Na drugą stronę Trasy Łazienkowskiej można się dostać przy Wale Miedzeszyńskim lub wiaduktem na ulicy Saskiej – informują urzędnicy.
Wyburzanie wiaduktów Trasy Łazienkowskiej. Zmiany w komunikacji miejskiej
Zmian nie unikną też pasażerowie autobusów miejskich. W czasie prac objazdami pojadą linie 117 i 146. Linia 117 w kierunku centrum pojedzie Wersalską i Wałem Miedzeszyńskim, a potem w Zwycięzców i wróci na trasę na Francuskiej. W drugą stronę będzie skręcała z ulicy Francuskiej w Zwycięzców i dalej pojedzie Saską, Egipską do Bora-Komorowskiego i swojej podstawowej trasy.
Autobusy linii 146 (w obu kierunkach) od skrzyżowania ulic Wał Miedzeszyński i Wersalskiej pojadą ulicą Zwycięzców do Francuskiej.
Wiadukty nad ulicami Paryską i Bajońską powstały w 1974 roku jako część Trasy Łazienkowskiej. Z powodu złego stanu technicznego wymagały przebudowy. Na odcinku alei Stanów Zjednoczonych od ulicy Bajońskiej do Międzynarodowej wybudowane zostaną ekrany akustyczne, a na przebudowanych jezdniach pojawi się tzw. cicha nawierzchnia.