Głośno zapowiadany przez stołeczny ratusz remont wiaduktów trasy Łazienkowskiej na wysokości Agrykoli utknął w biurokratycznej papierologii. W kwietniu Zakład Miejskich Inwestycji Drogowych tłumaczył „Super Expressowi”, że oferta szwedzkiej firmy Skanska jest niepokojąca i musi ją przeanalizować. Pojawił się niecodzienny problem - jak określili urzędnicy - „rażąco niskiej ceny” oferowanej przez wykonawcę. Do remontu jednak w końcu kiedyś dojdzie i będzie to nie byle jaki remont. W planach jest całkowite zburzenie wiaduktów i zbudowanie ich od nowa. Prawie trzyletnia inwestycja z pewnością uprzykrzy życie kierowcom.
Prace obejmują zaś tylko część trasy Łazienkowskiej w okolicy Agrykoli. Dziennikarze „Super Expressu” odkryli jednak, że po „praskiej” stronie, stan techniczny wiaduktów nad ul. Paryską również pozostawia wiele do życzenia. Z budowli wystają zardzewiałe druty zbrojeniowe, widać dziury po odpadniętych kawałkach betonu, gdzieniegdzie przechodniów i auta chroni prowizoryczna siatka zabezpieczająca. O remoncie tej części trasy jednak urzędnicy nie mówią. Dlaczego?
- Trasa Łazienkowska to duża i mocno obciążana ruchem droga, której przebudowa m.in. z powodu kosztów i wpływu na sytuację ruchową w mieście jest realizowana odcinkami. W tym roku ruszy przebudowa wiaduktów nad Parkiem Agrykola (potrwa 32 miesiące) i przygotowujemy się do kolejnej inwestycji na Trasie Łazienkowskiej, obejmującej remont wiaduktów nad ul. Paryską. Prace nad dokumentacją projektową są już zaawansowane i przewidujemy, że jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na roboty budowlane - wytłumaczyła Agata Choińska-Ostrowska z ZMID.
Mowa o pracach nazwanych przez urzędników budową ekranów akustycznych w ciągu al. Stanów Zjednoczonych na odc. od ul. Bajońskiej do ul. Międzynarodowej. Przy okazji właśnie tej inwestycji ma zostać wymieniona nawierzchnia a wiadukty zostaną zmodernizowane. - Zakres inwestycji obejmuje również rozbiórkę i budowę wiaduktów nad ul. Paryską - dodała rzeczniczka ZMID.
Prace projektowe poprzedziły badania wykonane przez Instytut Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej. - Z uwagi na trwałość i nośność obiektów przeprowadzona ekspertyza wskazała jako wariant optymalny rozbiórkę obecnych wiaduktów i budowę nowych - wyjaśniła Agata Choińska-Ostrowska.
Obowiązująca wieloletnia prognoza finansowa na lata 2021-2050 rezerwuje środki finansowe w wysokości ok. 102 mln zł na realizację tej inwestycji. Jej zakończenia możemy się spodziewać do 2025 roku.