Od piątku (24 stycznia) we wszystkich Punktach Obsługi Pasażerów ZTM w Warszawie trwa poważna awaria, która uniemożliwia składanie wniosków o Abonament Mieszkańca SPPN. Mieszkańcy, którzy przyszli osobiście załatwić formalności, spotkali się z zamkniętymi stanowiskami i brakiem jakiejkolwiek obsługi w tym zakresie.
Zarząd Transportu Miejskiego potwierdził, że problem dotyczy wszystkich POP-ów w stolicy. – Z przyczyn technicznych we wszystkich Punktach Obsługi Pasażerów ZTM , nie jest obecnie możliwe uzyskanie Abonamentu Mieszkańca SPPN – czytamy w oficjalnym komunikacie.
Na szczęście mieszkańcy nie są całkowicie pozbawieni możliwości uzyskania abonamentu. Wniosek można złożyć online za pośrednictwem strony Zarządu Dróg Miejskich: https://abonamentzdomu.zdm.waw.pl. To obecnie jedyna dostępna opcja dla osób, które chcą przedłużyć lub uzyskać nowe zezwolenie na parkowanie w strefie płatnego parkowania.
Na ten moment ZTM nie podaje szczegółowych informacji na temat przewidywanego czasu naprawy systemu. Nie wiadomo, czy problemy zostaną rozwiązane w ciągu najbliższych godzin, czy też mieszkańcy będą musieli przygotować się na dłuższe utrudnienia.