Fuszerka GDDKiA na węźle Lubelska?!
Na kluczowym węźle Lubelska krzyżuje się Autostrada Wolności, którą dojedziemy do Terespola, trasa ekspresowa nr 17 łącząca stolicę z Lublinem i Południowa Obwodnica Warszawy (S2). Kierowcy, którzy korzystają z trasy w weekendy, przeklinają drogowców, którzy półtora roku temu oddali serpentyny i estakady do użytku. Zmotoryzowani utykają w długim korku, bo zjazdy w kierunku Lubelszczyzny mają tylko jeden pas ruchu. Fuszerka? Niedopatrzenie przy inwestycji za wielkie pieniądze? GDDKiA przyznaje, że błędna jest organizacja ruchu i zamierza wprowadzić poprawki. – Sytuacja jest nam znana od momentu oddania węzła do ruchu. Widząc to, co się tam dzieje, głównie w piątki, poniedziałki i święta, mamy na to gotowe rozwiązanie. Wymaga to jednak przeprowadzenia procedury przetargowej – tłumaczy „Super Expressowi” dyrektor warszawskiego oddziału ds. inwestycji GDDKiA, Bartłomiej Ratyński.
GDDKiA wprowadzi zmiany na węźle Lubelska przy POW
Drogowcy chcą dołożyć jeszcze jeden pas ruchu na zjeździe z Południowej Obwodnicy Warszawy w kierunku Lublina i przy okazji zmodernizować również serpentynę z Mińska Mazowieckiego w tym kierunku. Zrobią to jednak niskim kosztem. – Nie będziemy dobudowywać dodatkowej jezdni. Zmiany będą polegały na przemalowaniu pasów i przeróbkach w pasach zielonych pomiędzy łącznicami – dodał dyrektor. Początkowo GDDKiA myślała, że kierowcy się „przemęczą”, jednak budowę dalszego odcinka S17, czyli Wschodniej Obwodnicy Warszawy, wstrzymują braki odpowiednich zgód i protesty mieszkańców. Docelowo właśnie na „17” miałby się kumulować główny ruch. Teraz powstaje ona jedynie do Zakrętu, gdzie w przyszłości bezkolizyjnie połączy się z WOW.
Zmiany na POW jeszcze w tym roku
Przebudowa zjazdów w kierunku Lublina wymaga wyboru wykonawcy, zaprojektowania i uzgodnienia organizacji ruchu. – Szacujemy, że ruch na węźle usprawnimy jeszcze w tym roku – podsumował dyrektor z GDDKiA w Warszawie.