Po wydrążeniu centralnego odcinka II linii metra oraz tuneli na Targówku i Woli cztery tarcze zostały rozebrane na mniejsze elementy i przetransportowane do fabryki tubingów przy ul. Marywilskiej na Białołęce. Pierwszy transport z elementami ważącej ponad 650 ton maszyny wyjechały we wtorek po godz. 20. Potężne elementy zostały załadowane na ciężarówkę i kierowca ruszył w drogę. Transport tarcz TBM jechał m.in. ul. Modlińską, Wysockiego, Matki Teresy z Kalkuty, a następnie Chodecką do Kondratowicza i na przyszłą stację Bródno. - Pierwsze cztery elementy zostały przetransportowane na budowę. Łącznie dla jednej tarczy potrzeba 19 transportów - dowiedzieliśmy się od Anny Bartoń, rzeczniczka prasowego Metra Warszawskiego. Każdy element tarczy waży od 20 do 50 ton. Tunele na Bródnie drążyć będą tarcze Anna i Maria. - Pierwsza ruszy na przełomie marca i kwietnia, a druga miesiąc później – dodaje Anna Bartoń z Metra Warszawskiego.
Tarcze będą drążyć tunele w kierunku stacji Trocka na Targówku. Do wydrążenia mają ponad cztery kilometry tuneli. Wykonawcą inwestycji na Bródnie jest konsorcjum firm Gulermak i Astaldi. Stacje mają być gotowe w 2021, a budowa pochłonie 1,3 miliarda złotych.
Sporo dzieje się także na Woli, gdzie trzy stacje podziemnej kolejki (Płocka, Młynów, Księcia Janusza) są już gotowe. - Trwają odbiory naszych służb, kontrole techniczne i wszystko idzie ku dobremu – kończy rzeczniczka metra. Choć wniosek o pozwolenie na użytkowanie nie został jeszcze złożony, to miejscy urzędnicy chcą żeby nowe stacje były otwarte dla pasażerów 4 kwietnia.