Plany na „nową, piękną Marszałkowską” prezydent Warszawy ma przedstawić w środę. Szykuje się rewolucja, przede wszystkim związana z zapowiedzianą budową dwóch nowych stacji I linii metra – czyli stacji pl. Konstytucji (bezpośrednio przy Marszałkowskiej) i Muranów na przedłużeniu Marszałkowskiej czyli w okolicy ul. Andersa (Stawki i Nowolipki). Ten odcinek miasta ma stać się bardziej przyjazny pieszym i rowerzystom. Zanim jednak stacje powstaną, rewolucja dotknie rondo Dmowskiego. Rafał Trzaskowski upiera się, by jak najszybciej w tym rejonie powstały przejścia dla pieszych. Nie zamierza czekać, aż kolej przebuduje linię średnicową i już w przyszłym roku chce wytyczyć przynajmniej jedno przejście naziemne z sygnalizacją na wysokości ulicy Widok i Nowogrodzkiej. PKP PLK zapowiada remont torów w centrum na lata 2024-2026.
Dlatego logika nakazywałaby planować zmiany na powierzchni dopiero po tym czasie. - Na wysokości ulicy Widok i Nowogrodzkiej przejście powstanie w 2020 roku, a w ciągu Al. Jerozolimskich w zależności od remontu linii średnicowej należącej do PKP – deklaruje prezydent Rafał Trzaskowski. Kolejne zebry i sygnalizatory staną na ul. Kruczej i Wilczej – również w przyszłym roku.
Sprawdź: Wiadukt ROZGRZEBANY na zimę: Zjazd z mostu Poniatowskiego na Wisłostradę dopiero w lutym!
Prace mają ruszyć wiosną, tak jak i przebudowa zbiegu ul. Brackiej, Kruczej, Zgody, Szpitalnej i Chmielnej czyli tzw. pl. Pięciu Rogów. Przejazd dla aut przez ten plac zostanie zamknięty dla samochodów, pojadą tamtędy tylko autobusy miejskie. - Kończymy przygotowanie dokumentacji projektowej, a na przełomie lutego i marca przyszłego roku ogłosimy przetarg na wybór wykonawcy tej inwestycji. Prace prawdopodobnie zakończą się w 2021 roku – dowiedzieliśmy się od dyrektora ZDM Łukasza Puchalskiego.