Biuro Polityki Mobilności i Transportu podlegało do tej pory wiceprezydentowi Robertowi Soszyńskiemu. Ten uchodził w ratuszu za umiarkowanego zwolennika zwężania ulic i przecinania zebrami głównych arterii miasta – Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich. A Trzaskowski z kolei był notorycznie atakowany przez miejskich aktywistów za przedłużające się uzgodnienia dotyczące wytyczenia pasów wokół ronda Dmowskiego czy zmian na Placu Pięciu Rogów. W końcu prezydent zdecydował o wizerunkowych zmianach w najbliższym otoczeniu. Nadzór nad biurem mobilności (a więc także nad ZDM i ZMiD) przejmie teraz wiceprezydent Michał Olszewski, któremu już wcześniej podlegały także architektura i planowanie przestrzenne.
– Szefowi chodzi o usprawnienie zarządzania – mówi Michał Olszewski.
– Potwierdzam. Prezydent zdecydował, że lepiej będzie, jeśli Biuro Mobilności i Transportu będzie podlegało wiceprezydentowi, który nadzoruje planowanie przestrzenne. Jednym z priorytetów Rafała Trzaskowskiego było Nowe Centrum, czyli jakościowa zmiana w samym centrum Warszawy, i te zmiany mają przyspieszyć realizację tych inwestycji – mówi nam rzecznik ratusza Karolina Gałecka.
Ale to nie koniec zmian wizerunkowych w warszawskim ratuszu...
Do końca lutego Trzaskowski ma dostać od zastępców wypracowany projekt zmian, który uwzględniałby przyspieszenie obiegu dokumentów i wydawania decyzji. Robert Soszyński nadal zachowa nadzór nad komunikacją i – jak dotąd – podlegać mu będzie ZTM, a więc pośrednio także autobusy, tramwaje i metro. Przejmuje też odpowiedzialność za całą działkę nieruchomości, z geodezją.
Dla Soszyńskiego to jednak wizerunkowy policzek. Natomiast wpływy Michała Olszewskiego w ratuszu rosną. Będzie teraz odpowiedzialny za bardzo ważne i duże obszary, nie tylko gospodarkę odpadami ale także za planowanie i drogi.
PRZECZYTAJ TAKŻE O BRAWUROWEJ AKCJI CBŚP I ZATRZYMANIU GWIAZDY MMA KRYSTIANA P. OBEJRZYJ WIDEO Z AKCJI:
Rafał Trzaskowski dokonał też jeszcze jednej zmiany w podziale kompetencji miedzy swoich współpracowników . Wiceprezydent Aldona Machnowska-Góra straciła nadzór nad Biurem Marketingu Miasta. Teraz kwestie wizerunkowe i promocyjne będą podlegały bezpośrednio Trzaskowskiemu.