Polecany artykuł:
Wyłoniony w przetargu wykonawca zaprojektuje i wybuduje trzy stacje metra, prawie cztery kilometry podwójnego tunelu i Stację Techniczno-Postojową. Zainteresowani mogą składać swoje oferty do 12 stycznia 2018 roku, a na wszystkie prace wykonawca będzie miał 50 miesięcy od dnia podpisania umowy. Kryteria wyboru to cena – 60 proc., skrócenie czasu wykonania – 8 proc. i przedłużenie okresu rękojmi – 32 proc.
Trzy ostatnie stacje II linii metra, o których mowa, to: Lazurowa (po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej), stacja C02 Chrzanów (w pobliżu skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej)i Połczyńska (w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej). Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zagospodarowany będzie z kolei teren o powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno-Postojowa Mory, z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.
Trwa właśnie budowa dwóch nowych odcinków II linii metra na zachód i północny-wschód czyli trzech stacji na Woli i trzech na Targówku (3+3). Budowa kolejnych dwóch stacji na Woli i Bemowie oraz trzech stacji na Bródnie ma się rozpocząć bezpośrednio po zakończeniu rozbudowy 3+3. Dla odcinka wschodniego będzie to oznaczało zakończenie II linii, natomiast na Bemowie będą jeszcze trzy stacje oraz nowa stacja techniczno-postojowa zlokalizowana w Morach. Plany zakładają, że metro dojedzie na Mory do 2023 r.