"Maria" wydrąży tunel, którym na stację Bródno wjadą pociągi jadące od stacji Kondratowicza. Swoją pracę zacznie zaraz po majowym weekendzie. Nadal nie wiadomo kiedy do drążenia ruszy druga tarcza, "Anna". Ze względu na epidemię brakuje dla niej operatorów. - Czterdziestu pracowników, w tym kierownik tarczy TBM utknęło w Dubaju ze względu na zamknięte granice – przyznaje Bartosz Sawicki rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak.
100-latek mający koronawirusa wyzdrowiał! Był pacjentem szpitala przy Wołoskiej
Nawet jeśli pracownicy pojawią się w Warszawie, to nie ruszą od razu do pracy. Czeka ich jeszcze 14-dniowa kwarantanna. Bez nich tarcza nie może ruszyć do pracy. - W skrajnym przypadku zakończymy drążenie tunelu północnego i cofniemy się, by rozpocząć drążenie drugiego – twierdzi Sawicki. Rzecznik przyznaje, że efektywność pracy przy budowie metra w czasie epidemii jest o 30 proc. mniejsza niż zakładano. Prace odbywają się w mniejszych zespołach, mimo 40-stopniowego upału pod ziemią, każdy z budowniczych ma maseczkę na twarzy i musi robić częstsze przerwy w pracy.
STRASZNA przepowiednia słynnego JASNOWIDZA dla Warszawy! Jego WIZJA już się SPRAWDZA!
Według pierwotnych założeń stacje Zacisze, Kondratowicza i Bródno miały powstać do września 2021 roku. Nieoficjalnie mówi się dziś o 2022 roku. - Nie da się dziś jednoznacznie określić o ile opóźni się budowa metra na Bródnie. To zależy od rozwoju epidemii – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik Gulermaka.
W majówkę METRO pojedzie na SKRÓCONEJ trasie. Zobacz, jak zaplanować podróż
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj.