Poprawa czystości Wisły i przestrzeni wokół niej to cele akcji Dzielnica Wisła. Na jej rzecz działa tez superbohater Wisły - Wisław. Nie jest akcja wyłącznie wakacyjna. To plan działań i inwestycji na lata 2014-2020.
Kampania Dzielnica Wisła wraz z bohaterem pierwszego spotu - Wisławem, zwraca się do wszystkich użytkowników brzegów Wisły, zachęcając do przyjemnego, ale przede wszystkim odpowiedzialnego spędzania czasu nad rzeką, służąc utrzymaniu czystości na nadwiślańskich plażach, bulwarach, jak i w samej rzece. Jest to poniekąd kontynuacja przeprowadzonej w ubiegłym roku akcji „Nie rozbijaj się nad Wisłą”, której celem było namawianie, by nie rozbijać butelek nad Wisłą a odnosić je do kosza.Wisła ma być strefą, w której wolno więcej niż w parku. Taką, w której można również rozpalić ognisko, rozłożyć piknikowy koc, opalać się... Jednak by było to możliwe, użytkownicy brzegu muszą poczuć wagę ich jednostkowego zaangażowania w dbanie o stan nadwiślańskiej infrastruktury.