Wracają bezpośrednie połączenia kolejowe między Warszawą a Radomiem. Już od poniedziałku na tory wyjedzie 21 par pociągów. - Na odcinku do Lesiowa składy będą kursować dwoma torami, a od Lesiowa do Radomia - jednym torem. We wrześniu cała linia będzie dwutorowa - poinformował rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Karol Jakubowski.
Zaznaczył, że najszybszy pociąg (IC Sienkiewicz) pokona trasę w 76 minut, a pociąg Kolei Mazowieckich Radomiak w 81 minut. To mniej więcej tyle samo, ile zajmuje podróż samochodem po trasie S7.
Wraz z dojazdem do Radomia podróżni będą korzystać z nowego przystanku Radom Stara Wola. - Dostępność dla wszystkich pasażerów umożliwi pochylnia. Przygotowane są wiaty, oświetlenie, oznakowanie oraz gabloty informacyjne - powiedział rzecznik. Dodał, że kolejne dwa nowe przystanki Radom Gołębiów i Radom Północny będą gotowe we wrześniu.
Modernizacja linii z Warszawy do Radomia. Prace na ukończeniu
Prace na linii kolejowej nr 8 z Warszawy do Radomia są już na ukończeniu. - Inwestycja, realizowana z wykorzystaniem środków unijnych, to m.in. likwidacja wąskiego gardła na sieci kolejowej - mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK. W ramach modernizacji na odcinku od Czachówka do Radomia przebudowano 10 przystanków i trzy stacje.
W Radomiu na ul. Kozienickiej przygotowana jest obecnie konstrukcja nowego wiaduktu drogowego. Kontynuowane są prace przy budowie przystanku i torów. Gotowy jest wiadukt na ul. Gołębiowskiej, obok którego powstaje nowy przystanek. Wykonawca udostępnił podróżnym przejście pod obiektem. Pod wiaduktem kolejowym na ulicy Energetyków odbywa się już ruch drogowy.
Rzecznik zapowiedział, że po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza. Wartość projektów związanych z przebudową odcinków Czachówek - Warka oraz Warka - Radom to ponad 645 mln zł.