Ważne terminy
do 8 października – w urzędzie gminy lub dzielnicy na terenie, w której mieszkańcy chcą głosować można złożyć wniosek o dopisanie do spisu wyborców (tylko na te wybory). To ważne dla osób, które podczas wyborów będą w podróży lub nie mają stałego meldunku;
do 11 października – osoby, które nie zdążą dopisać się do spisu lub wybierają się np. w podróż zagraniczną i nie są pewni gdzie będą znajdować się w dniu głosowania, mogą pobrać z urzędu dzielnicy lub urzędu gminy, na terenie, której mieszkają zaświadczenie o prawie do głosowania. Z zaświadczeniem można głosować w dowolnej komisji wyborczej w kraju lub za granicą.
Polecany artykuł:
Kiedy wybieramy?
Wybory do Sejmu Rzeczypospolitej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej odbędą się w niedzielę 13 października 2019 roku. Głosować będzie można bez przerwy od godz. 7.00 do godz. 21.00.
Głosowanie w obwodach odrębnych - utworzonych w domach pomocy społecznej, szpitalach, zakładach karnych i aresztach śledczych - może zostać zakończone kiedy wszyscy wyborcy ujęci w spisie wyborców, w danym obwodzie, oddadzą swój głos, nie wcześniej jednak niż o godzinie 18.00.
Polecany artykuł:
Jak wybieramy?
Dostaniesz dwie karty do głosowania. Jedną kartę do głosowania w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej oraz jedną kartę do głosowania w wyborach do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej. Postaw tylko jeden znak „x” w kratce przy nazwisku jednego kandydata z listy kandydatów do Sejmu oraz do tylko jeden znak „x” w kratce przy nazwisku jednego kandydata z listy kandydatów do Senatu. Wszelkie dopiski na karcie do głosowania, rysunki czy dopisanie nazwisk nie wpływają na ważność karty i ważność głosu.
Jeśli nie postawisz znaku „x” przy żadnym nazwisku z listy, czyli nie wybierzesz żadnego z kandydatów, Twój głos będzie nieważny.
Wszystkie informacje dotyczące wyborów można znaleźć na stronie www.wybory.um.warszawa.pl.