PKP Intercity podpisało umowę na budowę nowej lokomotywowni na bocznicy kolejowej Warszawa Grochów. Kontrakt opiewa na kwotę ponad 179 mln zł brutto Nowa inwestycja ma być gotowa w 2027 roku.
Nowa lokomotywownia ma zapewnić pasażerom PKP Intercity komfort i punktualność podróży. − Nowoczesne zaplecza techniczne PKP Intercity to inwestycje w komfort i punktualność, czyli to, co jest najważniejsze dla pasażerów − powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak. W nowej hali będą naprawiane i myte lokomotywy, co pozwoli na szybsze i dokładniejsze przygotowanie pojazdów do tras. W 2024 roku PKP Intercity przewiozło blisko 80 mln osób, a w 2025 roku liczba pasażerów ma być jeszcze większa.
Obecnie w Warszawie PKP Intercity korzysta z zabytkowej lokomotywowni z lat 1937-1938. − Potrzebujemy nowoczesnego zaplecza technicznego − powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. Spółka planuje odbiór kolejnych 46 lokomotyw jednosystemowych oraz 63 pojazdów wielosystemowych.
Inwestycja jest realizowana w systemie "Zaprojektuj i zbuduj". Do końca 2026 roku zostaną wykonane zadania dotyczące systemu sterowania ruchem kolejowym. − Zdolność nowego zakładu osiągnie blisko 1100 obsługiwanych lokomotyw w ciągu roku − powiedział Stefan Bekir Assanowicz, prezes spółki Trakcja.
W 2024 roku PKP Intercity zakończyło realizację części inwestycji budowlanych na terenie bocznic kolejowych w Krakowie, Szczecinie oraz Wrocławiu. W trakcie realizacji jest rozbudowa zaplecza technicznego w Przemyślu. W latach 2025-2030 PKP Intercity planuje przeznaczyć blisko 3,2 mld zł na unowocześnienie zapleczy technicznych i bocznic kolejowych. − Dla pasażera jest najważniejsza bezpieczna i punktualna podróż − podsumował Janusz Malinowski.
