Wielu mieszkańców Warszawy wyjeżdża, np. w ferie, poza miasto. To oznacza, że wykupiony przez nas bilet na karcie miejskiej się marnuje, bo z niego nie korzystamy, a zapłaciliśmy za to pieniądze.
Tymczasem niewiele osób pamięta, że może zgłosić się do ZTM i złożyć wniosek o zwrot pieniędzy za niewykorzystane dni. Dokument składa się w wybranym przez nas punkcie obsługi pasażera (lista). Warunek: Musimy to zrobić jeszcze w czasie trwania kontraktu.
Zwrot otrzymamy za dni, jakie pozostały do końca danego kontraktu (z którego nie skorzystamy, bo wyjeżdżamy). - Niewykorzystany okres liczy się od dnia następnego po złożeniu wniosku do ostatniego dnia ważności zakodowanego biletu - wyjaśnia ratusz. Musimy oddać wtedy starą kartę miejską, ale na miejscu możemy sobie wyrobić za darmo nową.
Pieniądze odbieramy w ciągu 30 dni w POP-ie albo dostajemy je przelewem na konto. Przy zwracaniu środków pobierana jest opłata manipulacyjna w wysokości 20 proc.