To było najbardziej uciążliwe wąskie gardło na Woli. Ulica Prosta, wybudowana w latach 60. jako trasa łączącą Wolę ze Śródmieściem, niemal na całej szerokości między rondem Daszyńskiego a rondem ONZ miała po dwa pasy. Na wysokości fabryki Norblina między Twardą a Wronią - po jednym. Przez wiele lat kierowcy tkwili tu w korkach. Korki zniknęły, bo w 2010 roku ulicę zamknięto pod budowę II linii metra. Kiedy roboty zeszły całkiem do podziemia, rozpoczęły się prace nad odtwarzaniem jezdni w nowym kształcie.
- Wszystkie podstawowe prace zostały już wykonane - mówi Małgorzata Gajewska (46 l.), rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. W pierwszej połowie września drogowcy złożą dokumenty o pozwolenie na użytkowanie 770 metrów nowej jezdni.
Jaka będzie nowa Prosta? Przede wszystkim szersza. Udało się przesunąć część zabudowy Norblina, aby poszerzyć trasę do dwóch pasów w obu kierunkach na newralgicznym odcinku. Między obiema nitkami jezdni znajdują się tory tramwajowe. Wzdłuż ulicy są też ścieżki rowerowe. Przy okazji poszerzono wloty z Żelaznej i Twardej w Prostą, a na odcinku między Pańską a Twardą powstał nowy parking.
Zobacz: Tego jeszcze nie było! KALISZ w teledysku! [WIDEO]
ZAPISZ SIĘ: Codziennie wiadomości Super Expressu na e-mail