Od poniedziałku funkcjonuje już buspas na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. między ulicami Szczęśliwicką a Grójecką. Ma długość blisko 1,5 km. Urzędnikom udało się dotrzymać obietnicy i wytyczyć go do końca wakacji, mimo tego, że malowanie oznaczeń utrudniała pogoda. Dzięki temu obecnie w Warszawie jest blisko 69 km pasów dla komunikacji miejskiej. Mogą się nimi poruszać też taksówki, pojazdy MTON i od ubiegłego roku również karetki i motocykle. Urzędnicy nie próżnują i chcą rozszerzać siatkę buspasów. - Znacznie poprawi to płynność ruchu na Białołęce, Mokotowie, Ochocie i Ursynowie oraz we Włochach. Skorzystają także pasażerowie z Legionowa, Jabłonny i Piaseczna - stwierdził wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski.
Polecany artykuł:
W mieście ma powstać 38 km nowych buspasów - na Modlińskiej, Czerniakowskiej, Dolince Służewieckiej, Puławskiej, Łopuszańskiej i Marynarskiej. Padła też propozycja, by buspas wytyczyć na obu jezdniach Wisłostrady. To jednak plany, które są przez urzędników owiane na razie tajemnicą. Na czas remontu estakad Trasy Łazienkowskiej buspasy pojawią się również na ul. Krzyckiego, Ostrobramskiej i Al. Stanów Zjednoczonych. Kiedy to nastąpi? Urzędnicy nie podają takiej informacji.
Polecany artykuł: