Stołeczni drogowcy co roku przeprowadzają badania na wszystkich warszawskich mostach. Sprawdzają ile dziennie samochodów pokonuje przeprawy. W tym roku jednak oniemieli… Mimo pandemii koronawirusa natężenie ruchu wzrosło o 3,1 proc. Pierwsze miejsce zajął most Grota-Roweckiego, którym w ciągu doby przejeżdżało 205 tys. aut. Jako drugi uplasował się Most Łazienkowski z natężeniem 122 tys. kierowców na dzień. To tragiczna informacja dla kolejnej miejskiej jednostki – Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Na barkach jej pracowników spoczywa od lat zapowiadany remont wiaduktów przy „Agrykoli”. Przy takich wynikach badań drogowców i analizach przeprowadzonych przez wykonawcę – firmę Skanska, okazuje się, że część arterii nie wytrzyma przejęcia wszystkich samochodów.
Zobacz: Tak zburzą wiadukty na Trasie Łazienkowskiej. Znamy szczegóły
Polecany artykuł:
Drogowcy planowali wprowadzić ruch dwukierunkowy na jednym z wiaduktów, a drugi w tym czasie zburzyć. - Aby do tego doszło musimy wzmocnić wiadukt południowy. To po nim będzie odbywał się cały ruch. Wykonawca ma to zrobić w ciągu pięciomiesięcznego okresu przygotowawczego, który trwa od lipca – powiedziała Agata Choińska-Ostrowska z ZMID. Według rzeczniczki dodatkowe roboty nie będą rzutowały na przebieg inwestycji. – Prace przy wzmacnianiu wiaduktu nie wymagają ograniczeń w ruchu na trasie, więc kierowcy ich nie odczują. Kiedy wiadukt zostanie wzmocniony skierujemy na niego ruch i rozpoczniemy przebudowę tego odcinka Trasy Łazienkowskiej. Ma to nastąpić jeszcze w tym roku – dodała Agata Choińska-Ostrowska.
Polecany artykuł:
Remont wiaduktów ma potrwać 32 miesiące. Na przebudowanym odcinku trasy o długości około 400 metrów, poza nowymi jezdniami, pojawią się obustronne ciągi pieszo-rowerowe, pochylnie poprawiające dostępność drogi dla osób niepełnosprawnych, a także nowoczesne oświetlenie. Ma to pochłonąć 87,5 mln zł.