"To jest makabra"

Zabierzcie nam stąd TIR-y. Mieszkańcy osiedla na Białołęce mają dość komunikacyjnego horroru

2023-11-08 12:03

Potężne TIR-y, szambiarki, wywrotki, betoniarki… Mieszkańcy osiedla na Białołęce mają serdecznie dość ciężkich pojazdów, które co kilka minut suną wąską, osiedlową uliczką, tuż pod oknami i balkonami bloków. Urzędnicy rozkładają ręce i zalecają uzbrojenie się w cierpliwość. Tłumaczą, że rozwiązanie problemu jest możliwe, ale dopiero w 2025 roku!

Radny interweniuje w sprawie dudniących ciężarówek

- Mieszkańcy osiedla przy ul. Szlacheckiej i Włodkowica na Annopolu zgłaszają mi problemy z jeżdżącymi ciągle pod oknami ich mieszkań ciężarówkami. Jest to uciążliwe i bardzo niebezpieczne na wąskich ulicach – mówi nam radny dzielnicy Białołęka Filip Pelc, który złożył interpelację w tej sprawie. - Zabiegam o to, by wprowadzić tam zakaz wjazdu dla ciężarówek – dodaje. Takiego zakazu domagają się też mieszkańcy osiedla Viva Garden; jego nazwa nawiązująca do sielskiego ogrodu, za sprawą dudniących ciężarówek brzmi jak kiepski żart.

Ciężarówki nie dają żyć mieszkańcom osiedla na Białołęce. "To jest makabra"

Duży ruch ciężkich pojazdów tuż pod oknami mieszkańców 

W pobliżu bloków znajduje się m.in. terminal logistyczny dużej firmy kurierskiej, drukarnia, zakład produkcyjny, wytwórnia betonu. Każde z tych przedsiębiorstw wymaga dostaw ciężkimi pojazdami. To nie wszystko - w sąsiedztwie osiedla trwa budowa ogromnej fabryki dużej  firmy branży spożywczej, która generuje dodatkowy ruch pojazdów budowlanych.

Jeszcze przynajmniej 1,5 roku uciążliwości

- Mamy tego dość, wyrzućcie nam stąd te TIR-y – grzmią mieszkańcy. O uzbrojenie się w cierpliwość prosi ich Tamas Dombi, dyrektor Biura Zarządzania Ruchem Drogowym w stołecznym ratuszu. - Da się zmienić tam układ drogowy. Deweloperzy, którzy stawiają nowe bloki są zobowiązani umowami do budowania nowych ulic. Problem ciężarówek rozwiąże dopiero przebicie się ul. Daniszewskiej do Marywilskiej – tłumaczy dyrektor Dombi w rozmowie z „Super Expressem”.

Inwestycja jest już w trakcie realizacji. - Zgodnie z umową ma powstać w dwa lata. Jak skończą się prace, będziemy mogli zamknąć osiedlowe ulice dla ruchu ciężarówek – zapewnia Tamas Dombi.

Sonda
Czy Rafał Trzaskowski jest dobrym prezydentem Warszawy?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki