Otwarcie dwóch nowych stacji drugiej linii metra - Ulrychów i Bemowo - planowane jest w lipcu. Urzędnicy ZTM uznali, że wydłużone metro spowoduje zmniejszenie obłożenia w autobusach i proponuje zmiany kursowania na 20 liniach po lewej stronie Wisły. Pomysły urzędników są skierowane przede wszystkim pod użytkowników linii Metra M2, jednak ucierpieć na nich mogą mieszkańcy jeżdżący tylko po Ursusie, Włochach i Bemowie.
- Zmiany na linii 177 zabierają mi dojazd do urzędu dzielnicy gdzie załatwiam najważniejsze sprawy. Przez pomysł ZTM będę jechać tam 15 minut dłużej - żali się się Zbigniew.
Polecany artykuł:
Najbardziej newralgiczną są zmiany w linii 177, która łączy osiedle Stary Ursus bezpośrednio z urzędem dzielnicy oraz lokalnym bazarkiem. Po zmianach, konieczna będzie przesiadka do której mieszkańcy będą musieli poświęcić dodatkowe 15 minut. Stary Ursus jest osiedlem zamieszkiwanym przede wszystkim przez seniorów, dlatego zmiana będzie dla nich szczególnie uciążliwa.
- Stary Ursus straci autobus 177 czyli bezpośrednie połączenie z urzędem oraz bazarkiem. Nie zgadzam się na ten pomysł - mówi stanowczo Stefan.
Polecany artykuł:
Pomysły przedstawione przez ZTM dotyczą także osób pracujących. - Zmiana w linii 716, która dojeżdża do linii średnicowej doda mi i innym mieszkańcom przesiadkę. Codziennie jeżdżę tym autobusem do pracy, po wprowadzeniu tego pomysłu spędzę dodatkowe 30 minut dziennie w komunikacji! - żali się Zbigniew.
- Linia 178 łączy Ursus bezpośrednio z Rondem Daszyńskiego. Zmiany na tej trasie dodadzą mi przesiadkę oraz więcej straconego czasu w komunikacji - wyznaje Wojciech.
Zanim pomysły ZTM wejdą w życie, warto wziąć udział w kolejnych konsultacjach, które odbędą się 25 kwietnia w godz. 17-20 we „Współdzielniku” w CH Wola Park przy ul. Górczewska 124. - Przyglądamy się wszystkim opiniom, jakie docierają do nas od mieszkańców. Uwagi zbieramy także elektronicznie do 7 maja na adres [email protected]. Ostateczny projekt zmian w komunikacji zamierzamy przedstawić w czerwcu - mówi Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.