Nowa linia tramwajowa będzie miała ponad sześć kilometrów długości, dwie pętle, węzły przesiadkowe i dziewięć przystanków.
Trasa rozpocznie się przy skrzyżowaniu ul. Rembielińskiej z Matki Teresy z Kalkuty. Dalej poprowadzi ul. Matki Teresy z Kalkuty, wzdłuż św. Wincentego i Głębockiej a następnie korytarzem zarezerwowanym na Trasę Olszynki Grochowskiej.
Prace nad linią będą podzielone na trzy etapy:
- 2017-2018: prace studialne i koncepcyjne
- 2019-2020: prace projektowe
- 2021-2022: budowa
Tramwajarze muszą liczyć się z dwoma poważnymi utrudnieniami w trakcie realizacji tej inwestycji.
- Chodzi o przejście nad trasą S8, ale również o kanał przy Kondratowicza i Głębockiej. Dlatego robimy także analizy na ile będziemy musieli dokonać tam przebudów. To są dwa takie punkty, ale zdecydowanie przejście nad trasą będzie najbardziej trudne logistycznie – tłumaczy wiceprezydent stolicy Renata Kanzowska.
Nowa trasa pozwoli mieszkańcom Zielonej Białołęki dostać się do nowej stacji II linii metra w 12 minut. Tramwaj powinien zacząć kursować w 2022 roku. Koszt jego budowy to około 150 milionów złotych.

i
O szczegółach Marcin Procki, reporter Radia ESKA: