10.01 samolot leciał z Krakowa do Warszawy.

i

Autor: WikipediaCC/Anna Zvereva 10.01 samolot leciał z Krakowa do Warszawy.

Znamy przyczynę awaryjnego lądowania samolotu na Okęciu? Jest wstępny raport

2018-02-08 16:24

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych wydała wstępny raport dotyczący awaryjnego lądowania samolotu na warszawskim lotnisku 10 stycznia bieżącego roku. W raporcie znajduje się bardzo niepokojący zapis.

Przypomnijmy, że Samolot Bombardier Dash Q400 LOTu lądował awaryjnie 10 stycznia około godziny 19.20. Podwozie maszyny nie wysunęło się i pojazd uderzył kadłubem o pas startowy. Dzięki umiejętnościom pilotów nikomu nic się nie stało. Na pokładzie było 59 pasażerów i 4 członków załogi.

>>> Lotnisko Chopina zamknięte. Nie ma ofiar po awaryjnym lądowaniu [AKTUALIZACJA]

Z raportu PKBWL wynika, że 22 września 2017 roku, producent samolotu wydał biuletyn serwisowy, który sugerował operatorom maszyn, dokonania specjalnego przeglądu i naprawy mechanizmu blokowania goleni przedniej podwozia (czyli elementu, który zawiódł podczas feralnego lotu). Wykonanie biuletynu producent zostawił do decyzji operatorów.

>>> Awaryjne lądowanie na Okęciu. Pasażer: "Pożegnałem się z rodziną" [AUDIO]

Jednak do dnia zdarzenia, na żadnym samolocie floty operatora, biuletyn nie został wykonany. Warto zaznaczyć, że wykonanie tego typu prac zajęłoby zaledwie dwie i pół godziny.

Czytaj też: 13 lat temu został bestialsko pobity. Do dziś nie ma z nim kontaktu. Rodzina prosi o pomoc [WIDEO]

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki