Zdjęcia opublikowane przez Metro Warszawskie robią wrażenie. Drążenie na Targówku ruszyło tuż po majówce. Maria na początku pracowała bardzo wolno, żeby inżynierowie sprawdzili wszystkie parametry. Po udanym rozruchu, maszyna rozpoczęła pracę na dobre. W ubiegły piątek było już wydrążone 167 metrów tunelu. Tworzy go 106 betonowych pierścieni.
Maria, do wydrążenia ma dokładnie 2244,42 m tunelu co zajmie jej około 10 miesięcy. Harmonogram zakłada prędkość drążenia 10 m na dobę. Niedługo po Marii drążenie zacznie tarcza Anna.
Na Targówku powstaną trzy stacje. Szwedzka będzie ulokowana pomiędzy budynkiem przy Strzeleckiej 46 a zajezdnią autobusową Stalowa. Stacja Targówek pod skrzyżowaniem Pratulińskiej i Ossowskiego. Kolejna stacja Trocka pod skrzyżowaniem Pratulińskiej i Trockiej. Budowa odcinka na Targówku zakończy się w 2019 roku.