Mieszkańcy nie chcą zwężenia
Reporterzy „SE” przez kilka godzin odpytywali przechodniów na al. Waszyngtona, czy są za zwężeniem tej ulicy. Opinie były jednogłośne: - nie ma mowy! To najważniejsza arteria dzielnicy, która i tak już jest mocno zakorkowana – słyszeli dziennikarze od wzburzonych mieszkańców. Nie natrafili na ani jedną odmienną opinię.
Pomiary dendrologiczne
A co nas skłoniło do przeprowadzenia sondy? Na al. Waszyngtona pojawili się ostatnio specjaliści, którzy na zlecenie Tramwajów Warszawskich przeprowadzali badania. Dendrolodzy przygotowują plan ochrony drzew w czasie planowanego remontu. - Chodzi o to, że drzewa rosną bardzo blisko torów tramwajowych i ich korzenie wymagają zabezpieczenia – wytłumaczył nam rzecznik TW Maciej Dutkiewicz.
Tramwajarze nabrali wody w usta
Tramwajarze mają plan na modernizację al. Waszyngtona, ale wciąż nie chcą zdradzać jego szczegółów. - W tym roku ogłosimy przetarg na przygotowanie projektu budowlanego. Do czasu modernizacji torów, którą planujemy najpóźniej do 2029 roku, będziemy musieli, tak jak dotąd, robić na Waszyngtona doraźne remonty – przekazał rzecznik TW, który nie odpowiedział na nasze pytanie o to, czy w planach jest zwężenie jezdni. - Bardzo wiele będzie zależało od analizy dendrologicznej. To wpłynie na projekt. Priorytetem jest ochrona drzew – powiedział wymijająco Maciej Dutkiewicz.
Radni przeciwni zwężeniu ponad politycznymi podziałami
- Oprócz mieszkańców Pragi-Południe, którzy zgłaszają mi swoje obawy, sprzeciw wobec zwężenia jezdni al. Waszyngtona wyrazili jednogłośnie i ponad politycznymi podziałami wszyscy radni dzielnicy – powiedział w rozmowie z „SE” radny Marek Borkowski. W opublikowanym przez radę stanowisku czytamy, że radni są stanowczo przeciwni zmianom, które pogorszą płynność ruchu i obsługę komunikacyjną i zwiększą emisję zanieczyszczeń i hałas. Jednocześnie rada wskazała konieczność budowy wydzielonej dwukierunkowej drogi dla rowerów. Akurat tę potrzebę uda się zrealizować. Jak słyszymy od przedstawicieli Zarządu Dróg Miejskich, droga rowerowa powstanie po północnej stronie alei. - Jesteśmy na etapie projektowania. Mogę zapewnić, że żadne drzewo nie ucierpi przy tej inwestycji – powiedział Jakub Dybalski z ZDM. Cierpieć jednak będą jeszcze długo pasażerowie tramwajów, patrzący jak składy pokonują pofalowane szyny na al. Waszyngtona z „zawrotną” prędkością 20 km/h. MN