11-letnia Meghan Markle w telewizji! Przyszła żona księcia jako dziecko walczyła o prawa kobiet

2018-05-11 14:21

Meghan Markle już jako dziecko była pewna siebie i nie bała się wyrazić sprzeciwu w sytuacji, gdy coś wydawało się jej niewłaściwe. Jako 11-latka napisała list do wielkiej korporacji, która w reklamie płynu do mycia naczyń, sugerowała, że to tylko kobiety zmywają naczynia. Zobacz, jak wyglądała Meghan Markle w dzieciństwie

Ślub księcia Harry'ego z Meghan Markle zbliża się wielkimi krokami. 19 maja aktorka znana z serialu "Suits" oficjalnie dołączy do zaszczytnego grona rodziny królewskiej. Im bliżej tej daty, tym więcej szczegółów na temat przeszłości Meghan trafia do mediów. Niestety do sieci wyciekły już nagie zdjęcia aktorki. Jednak jej przeszłość to nie tylko frywolne fotki. Meghan Markle jako 11-latka wystąpiła w programie telewizyjnym, gdzie zwracała uwagę na kreowanie krzywdzących stereotypów kobiet. W 1993 roku Meghan wraz z innymi uczniami oglądała w szkole telewizję. Gdy pojawiła się reklama płynu do naczyń Ivory, której hasłem było: "Kobiety w całej Ameryce walczą z tłustymi garnkami i patelniami", chłopcy zaczęli żartować, że faktycznie kobiety "nadają się tylko do kuchni". 11-letnia Meghan poczuła się urażona tymi żartami. W domu opowiedziała o całym zajściu, a ojciec doradził jej wówczas, aby napisała list do firmy Procter & Gamble - producenta Ivory. Dziewczynka posłuchała rady. Swój list wysłała także do prawniczki Glorii Allred, Hillary Clinton oraz do dziennikarki, Lindy Ellerbee prowadzącej program Nick News.

Kilka tygodni później nastolatka przekonała się, że jej działanie ma sens. Otrzymała odpowiedzi zarówno od Clinton jak i Allreds, a Ellerbee przysłała do niej ekipę telewizyjną.

W nagranym materiale telewizyjnym 11-letnia Meghan Markle mówiła, że "to nie w porządku, aby dzieciaki dorastały, myśląc, że mama jest od wszystkiego".

- Kiedy widzisz coś z czym się nie zgadzasz, lub co sprawi, że poczujesz się urażony - obojętnie, w telewizji czy gdziekolwiek, pisz listy i wysyłaj je do odpowiednich osób. Naprawdę możesz coś zmienić, nie tylko dla siebie, ale dla wielu innych ludzi - mówiła przed kamerami.

Miesiąc później Procter & Gamble zmieniło hasło reklamowe z słów "kobiety w całej Ameryce" na "ludzie w całej Ameryce", choć firma nie przyznała nigdy, że był to efekt listu od Meghan.

- W tamtym momencie zdałam sobie sprawę, ile znaczą moje działania. W wieku 11 lat stworzyłam swój poziom oddziaływania poprzez obronę równości - mówiła w 2015 roku Meghan na kongresie Organizacji Narodów Zjednoczonych na rzecz Równości Płci i Wspierania Kobiet.

Nagranie z 11-letnią Meghan Markle walczącą o równouprawnienie zobaczycie poniżej:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają