Wystarczyło kupić zielone serce dla bulla za 5 zł lub koszulkę, bransoletkę, torby, worki bawełniane, breloczki – wszystkie środki ze sprzedaży trafiły do chorych i szukających kochających domów bullowatych z Fundacji AST. Wyjątkowa edycja cieszących się dużą popularnością targów DOG DAY & CAT DAY! #nieoceniajpopysku w Hali Gwardii w Warszawie odbyła się 12 i 13 października 2019 r. Chyba każdy z nas, przynajmniej raz dziennie myśli sobie: „nie znasz mnie, więc dlaczego mnie oceniasz?”. Przynajmniej raz dziennie, patrząc przez kilka sekund na czyjąś postać, twarz, strój – wyrabiamy sobie zdanie na temat tej osoby. Wystarczy jeden rzut oka, pierwsze wrażenie. Mimo, że targi zakończone to akcja i hasło nadal aktualne. Marzy nam się świat pełen życzliwości, którym nie rządzą stereotypy i uprzedzenia. „Nie oceniaj po pysku!” to akcja, którą zmieniamy świadomość. Duży pies to groźny pies, niebezpieczna rasa, urodzony do walk, szczęki o uścisku trzech ton – ile razy to słyszeliście? Wspólnie pomóżcie nam zmieniać te schematy! Niech cały świat usłyszy prawdę: duży pies to duże serce, ukochana rasa, urodzony przyjaciel, ulubieniec dzieci. Razem damy radę!
Podczas targów była okazja do zakupu produktów, karmy, akcesoriów dla pupili, których nie znajdziesz w supermarketach. Oprócz zakupów najważniejsza sprawa - wsparcie Fundacja AST. Na każdym stoisku znajdowała się puszka, gdzie można było kupić serce za 5 zł i przykleić na specjale przygotowanej ściance. Do nabycia były też koszulki, naklejki, bransoletki i breloczki, kalendarze, kubki wspierające Fundację AST. Pamiątkowe zdjęcia z celebrytami na ściance za "króla do puszki" oraz spotkanie z Marcinem Różalskim "Różalem" - ambasadorem fundacji AST i innymi znanymi osobami, które zdecydowały się wesprzeć akcję na miejscu m.in. Agnieszka Mrozińska, Joanna Majstrak, Agnieszka Flis "Violin", Jarosław Milner, Sławomir Doliniec, Adrian Mielnik, Katarzyna i Jarosław Jakimowicz, jak również z finaliści konkursu "Mister Polski 2019” Bartłomiej Kurowski, Mateusz Komorowski, Jan Pyrek, Daniel Borzewski, Adrian Pęter, Konrad Nastaziak. Odbył się też lot bullowatych - wybór najsympatyczniejszej Pary oraz Psiego celebryty - fotoramka, chmurki i ścianka wydarzenia – super zdjęcia do użycia w social mediach z hashtagiem #nieoceniajpopysku - to tylko niektóre z atrakcji weekendu z "Dog &Sport". Nagrodę "Firma z sercem" dla firmy za najwięcej sprzedanych serduszek otrzymała firma Brit Polska.
Pomysłodawczyni i organizatorka targów Nina Gowin, redaktor naczelna magazynów „Dog & Sport” i „Trzy koty”, pomysłodawczyni i organizatorka targów.
Więcej o akcji #nieoceniajpopysku
#nieoceniajpopysku to kampania edukacyjna fundacji AST, która zajmuje się niesieniem pomocy psom TTB (terierom w typie bull, takim jak amstaff, pittbull, bullterier). Te właśnie te psy, po wielorasowcach, najczęstsze ofiary porzuceń i liczni „rezydenci” schronisk w całym kraju. A są kochane, wierne, milusińskie, tylko przez nieodpowiedzialnych ludzi cieszą się złą opinią. Ambasadorami akcji są Marcin Różalski "Różal," Karolina Pilarczyk i Katarzyna Bujakiewicz Akcja „Nie oceniaj po pysku” zachęca, żeby poznać psy TTB bliżej, dowiedzieć się jaki pies tak naprawdę kryje się za szerokim pyskiem i muskularną sylwetką. Odsłania i odczarowuje nieprawdziwe oraz krzywdzące te psy stereotypy, proponując w ich miejsce rzetelną wiedzę i prawdziwe doświadczenia związane z psami TTB.
O Fundacji AST:
AST Fundacja na Rzecz Zwierząt Niechcianych od początku działalności skupia się na pomocy psom ras i w typie terierów typu bull (TTB), czyli amstaffom, pitbulom, bulterierom i staffikom. Te wspaniałe, inteligentne i wyjątkowe psy często padają ofiarami porzuceń, złego traktowania i znęcania. Owiane złą sławą psich morderców, obrosłe stereotypami i mitami, rzadziej niż psy innych ras spotykają się z życzliwością i chęcią pomocy. Ich budzący respekt wygląd i historia stanowią pożywkę dla sensacyjnych doniesień prasowych, budzą lęk, a jednocześnie także zainteresowanie ludzi, którym zależy często na zysku i wykorzystaniu tych psów w okrutny sposób.
Fundacja AST skupia wokół siebie miłośników tych ras, którzy znając ich prawdziwą naturę, kochają je i doceniają jako wspaniałe psy rodzinne. Niesie pomoc psom w schroniskach i tym, które trafiają do fundacji na drodze interwencji. Podopieczni fundacji otrzymują niezbędną, często długofalową, pomoc weterynaryjną, opiekę behawiorystów i szkoleniowców. Psy przebywają na ogół we współpracujących z fundacją Domach Tymczasowych, gdzie niejednokrotnie pierwszy raz w życiu, doświadczają troski, uwagi, stabilności i ludzkiego traktowania. Podstawowym celem fundacji jest znalezienie podopiecznym nowych, kochających domów. Współpracując z szeregiem wolontariuszy, fundacja prowadzi też różnorodne działania edukacyjne, w tym także dla najmłodszych, specjalny program dedykowany psim seniorom „Złote Bulle”, a dzięki wsparciu znanych i lubianych Ambasadorów fundacji, walczy ze stereotypami i uczy właściwego dbania o dobrostan zwierząt.