Friz to jeden z najsłynniejszych polskich youtuberów. Na swoich działaniach dorobił się milionów! Zdecydowanie ma łeb do interesów, co potwierdzają jego liczne biznesy i sposoby na zarabianie pieniędzy. Karol Friz Wiśniewski kilka lat temu założył słynną Ekipę, którą tworzą jego przyjaciele. Niemal każdy nagrywa na platformę YouTube, a także zarabia w mediach społecznościowych. Ekip Friza zyskała gigantyczną popularność i milionowe zasięgi. Niestety, zdaje się, że dobra passa Ekipy Friza powoli się kończy. Coraz więcej w sieci negatywnych opinii na temat działań młodych twórców. Zaliczyli też kilka wpadek, które wyjaśnili w jednym z najdłuższych opublikowanych filmów na YouTube. Przypomnijmy, że jedną z poruszonych tam spraw była wpadka z logo Weroniki Sowy (Wersow), dziewczyny Friza. Wszystko nagłośnił Sylwester Wardęga (znany z wideo z psem pająkiem), który zarzucił Sowie kradzież grafiki od francuskiego artysty, której przez dwa lata miała używać jako swojej własności. Na finał tego zdarzenia musimy jednak poczekać. W międzyczasie, Ekipa Friza ma kolejny problem.
Dalsza część artykułu pod galerią: Jak mieszka Ekipa Friza? Posiadłość za 10 mln złotych
Biznesy Friza. Zeszyty, lody, płyta, Ekipatonosi
Niedawno Friz wraz z Ekipą wydał płytę. Zarobił na niej zawrotną kwotę, jak czytamy na stronie Ekipaholding.pl: - Przychody ze sprzedaży "EKIPA – SEZON 3" w preorderze wyniosły 2 202 241,92 złotych netto (2 708 757,56 brutto), w tym przychód ze sprzedaży fizycznej wersji płyty 1 424 249, 30 zł; teledyski z kanału EKIPA – 351 623,62 zł (stan na maj 2021). 161 369 zł netto ze Spotify (dane szacunkowe) oraz 265 000 zł netto – od sponsorów. To jednak nie jedyny biznes YouTubera. Ekipa odpowiedzialna jest także za słynne "Lody Ekipy", które przyniosły ogromny zarobek również Firmie Koral: - Sprzedają się one co najmniej 300% lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-sto letniej historii tej firmy - brzmi komunikat na stronie spółki.
Najnowszym produktem sprzedawanym z logo Ekipy są zeszyty i teczki: - Szacowana ilość produktów, która trafi na rynek w okresie sierpień – wrzesień tego roku to 6-7 mln sztuk - dowiadujemy się. Mimo licznych wpadek w ostatnim czasie, fani Ekipy wciąż sięgają po ich produkty. Nie zniechęcają się i chcą nosić logo Ekipy Friza również na ubraniach. Mają taką okazję dzięki marce Ekipatonosi, która odpowiada za sprzedaż ubrań, kubków i wielu innych gadżetów.
Bezlitośni internauci miażdżą Friza. Znów grzmią o plagiacie
Tym razem na stronie Ekipatonosi pojawiła się koszulka, która zwróciła uwagę internautów. Nie przyciągnęła ich jednak oryginalna i nietypowa grafika. Na Twitterze pojawił się wpis, który zarzuca Frizowi plagiat. Chodzi o podobieństwo koszulki za 99 zł do wzoru marki Vetements: - Ekipa chyba nadal nie zrozumiała co złego zrobiła #wersow kradnąc logo i znów kradną, tym razem... nadruki na koszulkach. Popularny wzór "not happy not sad" marki Vetements już dostępny na stronie ekipatonosi - czytamy. Mimo, że wzór jest inny, to internauci nie mogą się oprzeć wrażeniu, że gdzieś go już widzieli.
Marka Vetements cieszy się ogromną renomą w świecie mody. Ma kilkuletnią tradycję, jest rozpoznawala od 2014 roku, kiedy założył ją dyrektor kreatywnego domu mody Balenciaga, Demnę Gvasalię oraz Gurama Gvasalię.