Natalia SIWIEC przeproszona za SEKSISTOWSKĄ REKLAMĘ

2012-12-14 21:06

Czyżby nagie zdjęcia Natalii Siwiec już się przejadły? Bilbordy z roznegliżowaną modelką, które latem wisiały w Krakowie, uznane zostały za skrajnie seksistowskie. Zgadzacie się z tym?

Ciało Natalii Siwiec nie skrywa już przed nikim żadnej tajemnicy. Roznegliżowane zdjęcia modelki pojawiły się już chyba na większości produktów. Jej piersi i twarz znalazły się nawet na opakowaniu kremu do wybielania odbytu, pigułkach na potencję i tanich kosmetykach. Okazuje się jednak, że nie wszystkim to się podoba.

Latem w Krakowie pojawiły się bilbordy SaveUp z niemal nagą Natalią Siwiec, która tym razem swoim ciałem zachęcała do zrobienia zdjęcia: Zrób mi zdjęcie i odkryj, jaką skrywam tajemnicę. Kampania ta nie spodobała się Stowarzyszeniu Twoja Sprawa, zajmującym się "promowaniem marketingu opartego na wartościach" i "ochroną przestrzeni publicznej przed obscenicznymi, nieobyczajnymi i nieodpowiednimi reklamami". Organizacja wystosowała skargę do Komisji Etyki Reklamy, w której zarzuciła billboardom "skrajnie seksistowski przekaz".

Jak donosi Pudelek.pl, reakcja Komisji spowodowała, że z miasta natychmiast zniknęły plakaty z MISS EURO 2012. A po wycofaniu kampanii wystosowano także publiczne przeprosiny.

- Stworzenie tego rodzaju reklamy nie miało na celu uprzedmiotowienia kobiet oraz wykreowania wrażenia, że prezentowana na reklamie osoba stanowi nagrodę za skorzystanie z oferowanego rozwiązania. Wykorzystując tego rodzaju wizerunek, firma nie miała zamiaru wywierać negatywnego wpływu na dzieci i młodzież.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają