Jak podaje serwis Wirtualne Media, w czasie emisji premierowych odcinków "Ojca Mateusza" w czwartki o godz. 20.30 TVP1 zdecydowanie wygrywała z konkurencją. Przygody księdza detektywa śledziło średnio 5 mln osób. Widzowie woleli serial Jedynki niż emitowane w tym samym czasie seriale innych stacji: "Na Wspólnej" i "W11- Wydział Śledczy" w TVN, "Barwy szczęścia" i "Dr. House" w TVP2 oraz "CSI: Kryminalne zagadki Miami" i "Hotel 52" w Polsacie.
Patrz też: Edyta Herbuś zagra w "Ojcu Mateuszu"
Z konkurencją wygrywały nawet powtórki "Ojca Mateusza" emitowane w niedziele o 17.30. Przyciągały przed telewizory 3,7 mln widzów.
Dodatkowo serial zarobił prawie 20 mln zł z reklam, z czego 10 mln to wpływy z premierowych odcinków, a 8,6 mln z powtórek.
Szósty sezon "Ojca Mateusza" widzowie zobaczą już jesienią.