25 czerwca w ramach charytatywnego projektu „#Każdy plakat pomaga” na stronie www.empik.com/kazdy-plakat-pomaga rozpoczęła się sprzedaż limitowanych plakatów zaprojektowanych przez Jana Kallwejta, cenionego polskiego ilustratora. Dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Omenaa Foundation, która wykorzysta pieniądze na zakup komputerów do polskich domów dziecka. Akcja realizowana jest we współpracy z E.Wedel oraz marką Empik.
Akcja pod hasłem „#Każdy plakat pomaga” to projekt, którego celem jest wsparcie uczniów z domów dziecka w Polsce, dla których w czasach epidemii dostęp do edukacji stał się ogromnym wyzwaniem. W ramach akcji ilustrator Jan Kallwejt stworzył wyjątkowe projekty plakatów, ze sprzedaży których dochód zostanie przeznaczony na zakup komputerów i laptopów dla potrzebujących dzieci. Wszystko po to, żeby od września dzieci nawet w przypadku kontynuacji zdalnej nauki miały pełny dostęp do nauki.
- Dotychczas działania naszej fundacji skupiały się przede wszystkim na projekcie budowy szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie. Ale wybuch pandemii sprawił, iż wiele polskich dzieci z powodu braku komputerów, miało utrudniony dostęp do edukacji. Dlatego komputery, które wcześniej mieliśmy wysłać do Ghany, zdecydowaliśmy się przeznaczyć dla dzieci z domów dziecka, których sytuacja okazała się najtrudniejsza. Otrzymywaliśmy sygnały, że w niektórych miejscach na kilkoro dzieci, placówka dysponowała jednym komputerem. W takich warunkach zdalna nauka jest niemalże niemożliwa - mówi Omenaa Mensah założycielka fundacji Omenaa Foundation i dodaje:
-Od połowy marca moja fundacja wsparła kilkadziesiąt domów dziecka oraz rodzin zastępczych dostarczając im blisko 300 komputerów i laptopów. Choć rok szkolny się skończył nadal otrzymujemy prośby o pomoc.” Działalność fundacji zainspirowała E.Wedel do zainicjowania wspólnej akcji, do której włączył się także Empik.
W ramach akcji powstała limitowana kolekcja sześciu plakatów. Tytuły plakatów to:
„Moc edukacji” „Chłopiec na zebrze”
„Jak powstaje słodka przyjemność?”
„Sekret ziarna z Ghany”
„Czekoladowa Warszawa – w blasku słońca”
„Czekoladowa Warszawa – w blasku księżyca”
Aby dopasować się do różnych preferencji i wnętrz, projekty są dostępne trzech formatach – A4 w cenie 43,99 zł, A3 w cenie 55,99 zł i B2 w cenie 67,99 zł. Liczba sztuk w sprzedaży jest ograniczona. Kupując plakat można przyczynić się do poprawy jakości edukacji dzieci z domów dziecka.
Kup "Super Express" bez wychodzenia z domu. W tym celu kliknij TUTAJ