To nie będzie rejs wypoczynkowy luksusowym jachtem! Podróż, z którą zmagać się będą uczestnicy wyruszający z Gran Canarii ma trwać kilka tygodni i zakończyć się u wybrzeży Gwadelupy. Formuła programu jest niezwykle prosta: na bezpiecznej, dość skromnej łodzi, musi zmieścić się sześciu uczestników, dwóch kapitanów i czteroosobowa ekipa telewizyjna. Przepisem na sukces jest tu współpraca. Ludzie o różnych zawodach, doświadczeniach, przyzwyczajeniach i poglądach staną przed jednym, najważniejszym zadaniem – będą musieli bezpiecznie przepłynąć Atlantyk. Jak w kryzysowej sytuacji poradzą sobie - Maja Hirsch (45 l.), Antek Królikowski (33 l.), Natalia Przybysz (39 l.), Renata Kaczoruk (36 l.) , Piotr „Liroy” Marzec (51 l.) i Zygmunt Miłoszewski (46 l.)? Czy uda im się współpracować, by bezpiecznie i w wyznaczonym terminie dotrzeć do celu?
Uczestnicy będą musieli zmierzyć się z wieloma przeciwnościami losu. W ciągu dnia czekać ich będzie dużo codziennych obowiązków, takich jak gotowanie, sprzątanie, czy nocna wachta. Jacht, którym mają pokierować ma niespełna 30 m kw powierzchni. Wszystko co wcześniej uda się zabrać ze sobą uczestnikom, będzie zaopatrywało ich łódź, podczas wyprawy. Pozbawieni telefonów komórkowych, mediów społecznościowych, zewnętrznych bodźców zdani będą na własne umiejętności i swoje towarzystwo. Co zaskakujące ze zgody na udział w programie nie ma odwrotu! Z momentem rozpoczęcia podróży nie będzie możliwości, by zrezygnować i wrócić do domu. W trakcie takiej wyprawy prozaiczne czynności mogą urastać do rozmiarów prawdziwego wyzwania i wywoływać konflikty. Kluczowa będzie tu umiejętność oszczędzania wody i prądu. Tuż obok nie będzie nawet łodzi asekurującej! W dramatycznych sytuacjach pomocy będzie w stanie udzielić najbliższa duża jednostka pływająca.
Program „Przez Atlantyk” oparty jest na fińskim formacie wyprodukowanym w 2017 roku przez firmę Rabbit Formats. Do tej pory projekt zrealizowano również w Danii, Belgii, Niderlandach, Szwecji i Norwegii. Polska edycja będzie składała się z ośmiu odcinków. Producentem kreatywnym z ramienia TVN Grupa Discovery jest Marta Więch, a producentem wykonawczym Jan Kępiński i Jake Vision.