Anna Samusionek w przesyłce wysłała mamie kartkę z życzeniami i kilka banknotów. Gdy list trafił do adresatki, w środku nie było pieniędzy! Aktorka "Na Wspólnej" przykrą sytuację opisała na Instagramie.
- KOCHANI CHCIAŁAM WAS OSTRZEC,BYŚCIE NIE POPEŁNILI MOJEGO BŁĘDU WYSŁAŁAM MOJEJ MAMIE ŚLICZNĄ KARTKĘ Z ŻYCZENIAMI W ZWIĄZKU Z JEJ NADCHODZĄCYM ŚWIĘTEM. Ponieważ będziemy widziały się dopiero za jakiś czas,włożyłam też do niej kilka banknotów, by mogła sobie zrobić jakąś przyjemność. List nadałam tzw.poleconym i priorytetem dla pewności oraz bezpieczeństwa,płacąc za to wcale nie mało. JAKAŻ DZIŚ OGARNĘŁA MNIE FURIA ZA LUDZKĄ PODŁOŚĆ I NIEUCZCIWOŚĆ,GDY OKAZAŁO SIĘ, ŻE KARTKA DOSZŁA BEZ BANKNOTÓW - czytamy we wpisie Samusionek.
Aktorka zaapelowała potem do złodzieja, który okradł jej korespondencję.
- TO OBRZYDLIWE I MAM NADZIEJĘ,ŻE TEGO,KTO TEGO DOKONAŁ (nie wiem na jakim etapie przesyłki,u siebie nigdy nie miałam problemów,mam super listonosza i obsługę poczty) SUMIENIE BĘDZIE PALIĆ BEZ KOŃCA I już nie chodzi o te pieniądze (choć wiem jak mamie by się przydały) ale o to,że zrobiono jej straszną przykrość,bo martwi się jeszcze i za mnie,że je straciłam.JAKIM PRAWEM KTOŚ OTWIERA MOJĄ KORESPONDENCJĘ???!!! Równie dobrze mogły być tam bardzo prywatne i intymne informacje!!! ZŁODZIEJU W POCZCIE POLSKIEJ WSTYDŹ SIĘ I PRZYNAJMNIEJ KUP ZA TE PIENIĄDZE PREZENT WŁASNEJ MAMIE - czytamy (pisownia oryginalna).
Poczta Polska odniosła się do sprawy sprawie.
- Tak, jak pisaliśmy już w odpowiedzi na post Pani Anny Samusionek na Instagramie, przykro nam z powodu tego incydentu. Posiadamy za mało informacji, aby móc wyjaśnić, jak do niego doszło. Nie dostaliśmy zgłoszenia w tej sprawie. Mogę zapewnić, że każdego dnia pracownicy Poczty Polskiej dokładają wszelkich starań, aby świadczone przez nas usługi satysfakcjonowały klientów. Pragnę zwrócić uwagę na fakt, że Poczta Polska to prawie 81 tys. pracowników. Codziennie doręczamy miliony przesyłek, świadczymy usługi finansowe i ubezpieczeniowe. W naszej pracy zdarza się, że nie wszystko działa tak, jakbyśmy chcieli. Jeden błąd ludzki pociąga za sobą kolejne. Negatywne konsekwencje wpływają na ocenę całej Poczty Polskiej, także tych pracowników, którzy w sposób rzetelny wypełniają swoje obowiązki. Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z Regulaminem świadczenia usług powszechnych, pn.6, paragraf 4: http://www.poczta-polska.pl/hermes/uploads/2013/10/R%C5%9AUP-23.10.2018r..pdf monety, banknoty i inne przedmioty wartościowe nie mogą być nadawane w przesyłkach innych niż z zadeklarowaną wartością. Klientom, którzy chcą przesłać gotówkę za pośrednictwem Poczty Polskiej polecamy takie usługi, jak przekaz pocztowy lub ekspres pieniężny – odbiorca może odebrać pieniądze w placówce nawet w ciągu 15 minut od nadania. Przekazem pocztowym możemy przesłać pieniądze również do odbiorcy w innym kraju (zagraniczne transfery gotówkowe). Taki przekaz można zlecić przez naszą stronę internetową. Jeśli natomiast ktoś chciałby, tak jak Pani Anna Samusionek, przesłać gotówkę np. razem z kartką pocztową, wtedy zdecydowanie rekomendujemy list wartościowy. Informacje na temat poszczególnych usług Poczty Polskiej dostępne są w każdej placówce pocztowej, u listonoszy oraz na naszej stronie internetowej - napisała nam w komentarzu Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej S.A.