Transfer roku! Gwiazda TikToka przechodzi z Biedronki do Lidla. "Podwyżka się należy"

2024-08-06 9:52

Marta Zgutczyńska, którą w serwisie TikTok śledzi ponad 600 tysięcy osób, właśnie stała się twarzą marki Lidl. Wcześniej w sieci zyskała popularność, odgrywając rolę pracownicy Biedronki. Jest to więc transfer roku. - Marketingowy strzał w dziesiątkę. Podwyżka się należy - zachwycają się internauci. Kim jest Marta Zgutczyńska i o co w tym wszystkim chodzi? Wyjaśniamy.

Lidl vs Biedronka

i

Autor: Twitter/@thepolandnews_; Tik Tok/zguta

Marta Zgutczyńska, występująca na TikToku pod nazwą "zguta", zdobyła wielka popularność na tej platformie za sprawą filmików, w których parodiuje postać pracownicy Biedronki. W sieci śledzi ją ponad 600 tys. osób. Humorystyczne nagrania z jej udziałem biją rekordy popularności. Popularności, której nigdy nie wykorzystała sama Biedronka. Postanowił więc zrobić to za nią Lidl, który właśnie ogłosił "transfer roku". Mamy żarty z przepełnionych palet (częsty zarzut w stronę sieci sklepów Biedronka) i "syfu" w markecie, ale największe emocje budzi sam fakt transferu - wideo odnotowało ponad 6,5 mln wyświetleń. Tym samym Lidl zalicza ogromny sukces marketingowy, wchodząc na platformę TikTok, w której do tej pory - przynajmniej jako oficjalne konto - był nieobecny. Oprócz Zgutczyńskiej, do roli pracownika zaangażowano też Miłosza Muzioła, który także cieszy się sporą popularnością na TikToku za sprawą parodii "ciotki o charakterystycznym, zachrypniętym głosie". Kim jest Marta Zgutczyńska i dlaczego tak o niej głośno? Czego należy spodziewać się na profilu Lidla? Poznajcie szczegóły.

Transfer roku! Gwiazda TikToka przechodzi z Biedronki do Lidla. "Podwyżka się należy"

Lidl Polska zorganizował przetarg na prowadzenie swojego konta na TikToku. Zwyciężyła agencja Space Cat Industries, która do roli wybrała dwoje aktorów - Martę Zgutczyńską oraz Miłosza Muzioła. Będą się oni wcielać w pracowników Lidla i przy okazji reklamować markę. Jak podają Wirtualne Media, współpraca z agencją obejmuje strategię, kreację, produkcję treści, relacje z twórcami, moderację oraz zarządzanie mediami. Strategia komunikacji Lidl Polska na TikToku uwzględnia kilka kluczowych obszarów dla marki.

- Jednym z nich jest Kuchnia Lidla, która będzie miała swoich stałych przedstawicieli na TikToku. W rolę kulinarnych gospodarzy wcielą się @coocharz oraz @wszamto. W role pracowników sklepu wcielą się Marta Zgutczyńska (@zguta), która wcześniej na swoim prywatnym profilu odgrywała pracownika Biedronki. Drugim twórcą jest Miłosz Muzioł (@milosz_muziol), znany z charakterystycznego głosu, który wciela się w rolę ciotki - czytamy.

Trzeba przyznać, że z punktu widzenia marketingu taki ruch Lidla jest genialny. Spotyka się też z bardzo pozytywnym odbiorem w mediach społecznościowych. - Podwyżka się należy. (...) Strzał w dziesiątkę. (...) Plaskacz w twarz Biedronki - czytamy. To nie pierwszy raz, kiedy Lidl góruje nad konkurencją, jeśli chodzi o komunikację w sieci. Wcześniejsze akcje marki również były pozytywne odbierane przez internautów. Czy ta passa utrzyma się długo? Czas pokaże.

Sonda
Która komunikacja marki bardziej do Ciebie przemawia: Lidla czy Biedronki?
Tańszy jest Lidl czy Biedronka? Klienci są w szoku, mówią tylko o jednym

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają