To bez wątpienia będzie transakcja roku. Ponad połowa akcji TVN została sprzedana za 584 miliony euro, czyli niewyobrażalne 2,4 mld zł! Jednocześnie Amerykanie przejęli długi TVN wynoszące prawie 3,4 mld zł. Czy wraz z nowym właścicielem zmienią się programy emitowane przez stację, np. "Kuchenne rewolucje" czy "You can dance"? Amerykanie nie wykluczają zmian, ale są bardzo powściągliwi w wypowiedziach.
- Zmiany w ramówce będą bez wątpienia. Nie należy spodziewać się rewolucji, a ewolucji - mówi w rozmowie z "Super Expressem" Joseph NeCastro, szef rozwoju SNI. Co to znaczy? Obecne kierownictwo TVN nie mówi o konkretach. - Jest zbyt wcześnie, by rozmawiać na ten temat. W szczególności że nie jestem upoważniony do zdradzania jakichkolwiek informacji - mówił dyrektor programowy TVN Edward Miszczak (60 l.). Zdaniem specjalistów niektóre popularne, ale drogie w produkcji programy mogą zostać wyparte przez tańsze amerykańskie pomysły. - Nowy właściciel TVN specjalizuje się w lifestyle'u, i to w pierwszej kolejności kanały tematyczne zostaną zarzucone treściami produkowanymi w innych krajach - wyjaśnia były prezes TVP Andrzej Urbański (61 l.). Jego zdaniem główny kanał TVN czekają zmiany podyktowane m.in. zadłużeniem. Niewykluczone, że z czasem zniknie też kanał informacyjny stacji, TVN 24. - To jest możliwe. Nowy nabywca nie ma żadnego doświadczenia w kanałach informacyjnych - dodaje Urbański. Podobnie uważa medioznawca prof. Wiesław Godzic (62 l.). - Do tej pory nowy właściciel TVN nie miał kanałów informacyjnych i nie angażował się w politykę, co jest słuszną strategią. W show-biznesie chodzi o to, aby zarówno liberał, jak i konserwatysta nas oglądali. Kanał informacyjny TVN bez wątpienia będzie musiał zmienić swój charakter, zrezygnować z politycznych michałków czy drwin - wyjaśnia ekspert.
W cieniu ogromnej transakcji w TVN doszło do jeszcze jednej zmiany. Po odejściu ze stacji Kamila Durczoka (47 l.) kierowanie redakcją "Faktów" objął Adam Pieczyński (59 l.), dyrektor departamentu informacji TVN, a prywatnie mąż dziennikarki Justyny Pochanke (43 l.), która... prowadzi "Fakty".
Firma warta 11 mld dolarów
Scripps Network Interactive to amerykańska korporacja medialna specjalizująca się w programach typu lifestyle, m.in. poruszających tematykę kulinarną, podróżniczą czy związaną z nieruchomościami. W Polsce jest najbardziej znana jako właściciel Travel Channel. Ale wachlarz programów telewizyjnych i radiowych, które posiada, jest dużo większy. HGTV, Food Network, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel to główne z nich. Podobno docierają do ponad 220 mln abonentów w 180 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Południowej i na Karaibach. Jej wartość jest szacowana na ok. 11 mld dolarów.
Zobacz: TVN sprzedany za 2,4 mld zł! Amerykański koncern medialny kupił telewizję
Zapisz się: Codziennie wiadomości Super Expressu na e-mail