To wynik lepszy niż łączna kwota zarobionych pieniędzy przez konkurencyjne programy - Must Be The Music i Bitwa Na Głosy.
Według danych portalu Wirtualne Media X Factor przyniósł zyski na poziomie 58,5 miliona złotych. Koszt jednego spotu w przerwie reklamowej wynosił 122 tysiące złotych.
Przeczytaj koniecznie: X Factor bez Jarosława Kuźniara? Bo OBRAZIŁ Michała Szpaka
X Factora oglądało średnio 4,48 miliona widzów. Finał śledziło 4,69 mln, ale największą oglądalność show zanotował 10 kwietnia, gdy TVP z powodu rocznicy katastrofy smoleńskiej zdecydowała się nie nadawać serialu Ranczo, który z reguły bił na głowę konkurencję. Dzięki tej decyzji szefów TVP, X Factor obejrzało aż 5,5 miliona widzów.
TVN już podobno planuje emisję drugiej edycji X Factora. Tym razem z większym, czterosobowym jury.