Jerzy Miller z tajną wizytą w Moskwie
Po co poleciał do stolicy Rosji i dlaczego ministerstwo trzyma wszystko w tajemnicy? Jak grom z jasnego nieba spadła dziś wiadomość, że szef MSWiA – Jerzy Miller w środę po południu wybrał się z tajną wizytą do Moskwy. Miał się tam ponoć spotkać z Tatianą Anodiną, szefową Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego. Czy po to, by przejąć od Rosjan kolejne dokumenty o katastrofie pod Smoleńskim?
Stenogramy z czarnych skrzynek tupolewa - ostatnie sekundy lotu
8:40:57,9 – Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz. ABSU.
8:40:58,6 – TAWS – PULL UP, PULL UP.
8:40:59,3 – Odgłos zderzenia z drzewami
8:41:00,3 – drugi pilot – Kurwa mać!
8:41:00,5 – TAWS – PULL UP, PULL
8:41:02,0 – kontroler ruchu lotniczego – Odejdźcie na drugi krąg!
8:41:02,7 – nieokreślony rozmówca – Krzyk Kurwaaaaaa.....
8:41:05,4 – KONIEC ZAPISU
foto: archiwum se.pl
Tatiana Anodina szefowa Międzypaństwowej Komisji Lotniczej
Tatiana Anodina szefowa Międzypaństwowej Komisji Lotniczej
foto: archiwum se.pl
Stenogramy z czarnych skrzynek tupolewa - ostatnie sekundy lotu
8:40:50,5 - drugi pilot - Odchodzimy.
8:40:51,5 - sygnał dźwiękowy, F-400 Hz (Wysokość niebezpieczna).
8:40:51,7 - system TAWS – PULL UP, PULL UP.
8:40:51,8 - członek załogi - 60.
8:40:52,3 - członek załogi - 50.
8:40:52,4 - kontroler ruchu lotniczego – Horyzont 101
8:40:53,0 – członek załogi - 40.
8:40:53,7 - System TAWS – PULL UP, PULL UP.
8:40:54,5 - członek załogi - 30.
8:40:54,7 - kontroler ruchu lotniczego - Kontrola wysokości, horyzont!
8:40:55,2 - członek załogi - 20.
8:40:56 - Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz, ABSU
8:40:56 - Sygnał dźwiękowy, F= 800 Hz, Bliższa prowadząca
8:40:56 - Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz, ABSU.
8:40:56,6 - System TAWS - PULL UP, PULL UP.
foto: archiwum se.pl
Stenogramy z czarnych skrzynek tupolewa - ostatnie sekundy lotu
8:40:32,4 - TAWS - TERRAIN AHEAD
8:40:32,9 - członek załogi - 200
8:40:34,0 - dowódca statku powietrznego - Włączone.
8:40:37,1 - członek załogi - 150
8:40:38,7 - kontroler ruchu lotniczego - 2 na kursie i ścieżce.
8:40:39,4 - TAWS - TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.
8:40:41,3 - nieokreślony rozmówca - 100 metrów.
8:40:42,6 - członek załogi - 100.
8:40:42,6 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:44,5 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:46,6 - TAWS - TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.
8:40:48,7 - członek załogi - 100.
8:40:49,2 - członek załogi - W normie.
8:40:49,6 – (drugi pilot) - 90.
8:40:49,8 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:50,0 - członek załogi – 80.
foto: archiwum se.pl
Tatiana Anodina szefowa Międzypaństwowej Komisji Lotniczej
Tatiana Anodina szefowa Międzypaństwowej Komisji Lotniczej
foto: archiwum se.pl
Stenogramy z czarnych skrzynek tupolewa - ostatnie sekundy lotu
8:39:49,9 – kontroler ruchu lotniczego – Podchodzicie do dalszej, na kursie i ścieżce, odległość 6.
8:39:50,2 – Sygnał dźwiękowy, F=845 Hz. Dalsza prowadzącej.
8:39:52,2 – nieokreślony rozmówca – Dalsza.
8:39:54,1 – dowódca statku powietrznego – (niezrozumiałe).
8:39:57,1 – nieokreślony rozmówca – 400 metrów.
8:40:02,6 – nieokreślony rozmówca - (niezrozumiałe).
8:40:06,7 – TAWS – TERRAIN AHEAD.
8:40:13,5 – kontroler ruchu lotniczego – 4 na kursie i ścieżce.
8:40:16,7 – dowódca statku powietrznego – Na kursie i ścieżce.
8:40:18,6 – nieokreślony rozmówca - (niezrozumiałe).
8:40:19,6 – członek załogi – 300.
8:40:22,8 – nieokreślony rozmówca – (250 metrów).
8:40:24,6 – (najprawdopodobniej) członek załogi – (250)
8:40:26,6 – kontroler ruchu lotniczego – 3 na kursie i ścieżce.
8:40:29,6 – nieokreślony rozmówca - (niezrozumiałe)
8:40:31,2 – kontroler ruchu lotniczego – Reflektory włączcie.
foto: archiwum se.pl
Czarne skrzynki ujawnią prawdę
foto: ARCHIWUM
Stenogramy z czarnych skrzynek tupolewa - ostatnie sekundy lotu
8:39:20,6 - dowódca statku powietrznego - Włączone i wypuszczone.
8:39:22 - członek załogi – Podwozie.
8:39:22,4 - inżynier pokładowy - „Wypuszczone”.
8:39:23,1 - nieokreślony rozmówca – Głos w tle czytania karty.
8:39:23,8 - członek załogi – Wentylatory kół.
8:39:24,6 - inżynier pokładowy – Włączone.
8:39:25,5 - członek załogi – I sterowanie przednim podwoziem.
8:39:26,9 - dowódca statku powietrznego – Włączone na 10.
8:39:28,3 - członek załogi – Dziękuję, karta zakończona.
8:39:30,1 - kontroler ruchu lotniczego – 8 na kursie i ścieżce.
8:39: 33,6 - dowódca statku powietrznego – Podwozie, klapy wypuszczone, polski 101.
8:39:37,3 - kontroler ruchu lotniczego – Pas wolny.
8:39:39,2 - nieokreślony rozmówca – (niezrozumiałe)
8:39:40,8 - kontroler ruchu lotniczego – Lądowanie dodatkowo 120 – 3 metry
8:39:41,4 - nieokreślony rozmówca – (niezrozumiałe)
8:39:45,6 - dowódca statku powietrznego – Dziękuję.
foto: archiwum se.pl
Wrak Tu-154M
foto: archiwum se.pl
Czarne skrzynki Tu-154 M
Zdjęcie czarnych skrzynek, które pokazano w Moskwie na konferencji prasowej Międzypaństwowej Komisji Lotniczej
foto: archiwum se.pl
Wrak prezydenckiego samolotu
Przez pół roku po tragedii szczątki maszyny pozostawały całkowicie niezabezpieczone, pod gołym niebem. Dopiero po licznych protestach, na "odczep się" Rosjanie przykryli je brezentową płachtą. Prawdziwa wiata powstała dopiero pod koniec stycznia tego roku!
foto: archiwum se.pl
Jerzy Miller
foto: Mariusz Grzelak
Wrak prezydenckiego samolotu
foto: archiwum se.pl
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...