Nowe zdjęcia ze Smoleńska
Zdjęcia z katastrofy smoleńskiej ujawnione przez zespół Laska
Zdjęcia ze Smoleńska
Główne pole szczątków. Widoczne drzewa połamane podczas upadku samolotu.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Panel sterowania autopilotem ПУ-46 (PU-46). Na nim znajdowało się pokrętło Подьём-Спуск, za pomocą którego kapitan starał się regulować prędkość zniżania samolotu podczas podejścia do lotniska w Smoleńsku.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Panel sterowania autopilotem ПН-5 (PN-5). Na nim znajdował się przycisk ГЛИСС (GLISS), którego wciśnięcie przed rozpoczęciem podejścia było konieczne dla odejścia "w automacie" (po naciśnięciu przycisku ODEJŚCIE (УХОД) na wolancie).
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Panel sterowania automatem ciągu ПН-6 (PN-6)
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Wskaźniki położenia statecznika poziomego i steru wysokości oraz klap ze środkowej części tablicy przyrządów.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Rozbite prędkościomierz i paliwomierz, tkwiące we fragmencie lewej, dolnej części tablicy przyrządów pierwszego oficera.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Zmiażdżona tablica bezpieczników z bocznej ściany kabiny pilotów.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Dźwignie sterowania silnikami ze stanowiska mechanika pokładowego.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Zniszczona tablica instalacji elektrycznej ze stanowiska mechanika pokładowego.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Wskaźnik obrotów silnika numer 2 we fragmencie porozrywanej tablicy przyrządów silnikowych mechanika pokładowego.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Wskaźniki wibracji we fragmencie porozrywanej tablicy przyrządów silnikowych mechanika pokładowego.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Po lewej fragment środkowej części tablicy przyrządów kapitana z elektronicznym wskaźnikiem wysokościomierza barometrycznego WBE-SWS (ВБЕ-СВС; tego, który przestawiony został na ciśnienie standardowe).
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Rozbity wskaźnik liczby Macha, tkwiący we fragmencie lewej, dolnej części tablicy przyrządów kapitana. Obok zachowane szkiełko wariometru.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Główne pole szczątków widziane od strony lotniska. Widoczne drzewa połamane podczas upadku samolotu.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Oparty o drzewo dolny fragment kadłuba w rejonie pierwszego saloniku. Na pierwszym planie nietknięta owiewka anteny na dolnej powierzchni kadłuba - dowód na to, że kadłub zderzył się z ziemią w pozycji odwróconej; w przeciwnym przypadku owiewka uległaby zniszczeniu. Obecność tych dwóch fragmentów w jednym miejscu świadczy o tym, że kadłub nie rozpadł się w powietrzu.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Fragment spodu kadłuba między kabiną pilotów a pierwszym salonikiem. Strzałka wskazuje właz do luku awioniki bez śladów uszkodzeń, co świadczy o tym, że ta część kadłuba zderzyła się z ziemią w pozycji odwróconej.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Fragment spodu kadłuba między kabiną pilotów a pierwszym salonikiem. Górna strzałka pokazuje niemal nieuszkodzone reflektory lądowania (brak jedynie szkieł), dolną strzałką wskazano goleń podwozia przedniego wystającą z resztek luku (widoczna pokrywa luku z numerem 101). To kolejne dowody na to, że kadłub zderzył się z ziemią w pozycji odwróconej; w przeciwnym przypadku goleń zostałaby wyłamana, a jej pokrywy i reflektory doszczętnie zniszczone.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Dolny fragment kadłuba w rejonie pierwszego saloniku. Wyraźnie widoczne krawędzie pokrycia zagięte do wewnątrz, co przeczy teorii o rozerwaniu kadłuba przez wybuch.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Dolny fragment kadłuba w rejonie pierwszego saloniku. Strzałka wskazuje jedną z anten radiowysokociomierza na spodzie kadłuba - brak uszkodzeń świadczących o rzekomym upadku części kadłuba w pozycji normalnej.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Szczątki przedziału technicznego numer 1, czyli luku awioniki, mieszczącego się pod kabiną pilotów (kółkiem zaznaczono charakterystyczną obudowę procesora systemu antykolizyjnego ACAS). Podczas zderzenia z ziemią kabina pilotów znajdowała się pod spodem.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Połamane sterownice (wolanty i pedały), ułożone wraz z innymi elementami układu sterowania (normalnie znajdującymi się pod podłogą kabiny pilotów) na płycie lotniska w Smoleńsku.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zdjęcia ze Smoleńska
Fragment porozrywanej tablicy przyrządów instalacji hydraulicznej ze stanowiska mechanika pokładowego.
foto: faktysmolensk.gov.pl
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...