Kobiety na wybory to apolityczna kampania, która ma zachęcić jak najwięcej Polek, bez względu na ich poglądy, do udziału w głosowaniu 15 października. Jak oddają organizatorzy akcji, według sondażu IPSOS tylko 55 proc. pań w wieku 18-39 lat stwierdziło, że na pewno weźmie udział w wyborach. Celem akcji jest maksymalne zwiększenie tego wyniku.
- Córki, matki, żony, siostry, przyjaciółki - kobiety! Mamy prawo wpływać na kraj, w którym żyjemy. Skorzystajmy z tego! Niezależnie czy mamy 18, 38 czy 78 lat, jesteśmy częścią społeczeństwa i ponosimy za nie odpowiedzialność. Chodźmy na wybory! Nie odbierajmy sobie prawa do budowania naszej przyszłości – czytamy w jednym z postów zamieszczonych na fanpage’u akcji.
Każdy powinien pamiętać, że jego głos jest ważny i może okazać się decydujący podczas wyniku wyborów. - Zbliża się niepowtarzalny moment, w którym każda z nas będzie mogła wyrazić swoją opinię i zostać wysłuchaną. KAŻDY z tych głosów jest ważny. Niezależnie od poglądów czy przekonań – mamy wpływ na to, co czeka nas i naszych bliskich. Razem możemy budować tę wspólną, lepszą przyszłość! – czytamy.
W promowanie akcji zaangażowało się wiele znanych postaci, w tym: Małgorzata Socha, Lara Gessler, Olivier Janiak, Andrzej Piaseczny, Agnieszka Woźniak-Starak, Małgorzata Rozenek, Julia Wieniawa, Young Leosia czy Agata Młynarska.